/
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
۱۲.۵ میلیارد دلار ارز تا پایان سال در سامانه نیما عرضه شود

درآمد ۱۴ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از عرضه ۱۲.۵ میلیاردلار حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به سامانه نیما تا پایان سال خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود درآمد صادراتی تا پایان سال به ۱۴ میلیارد دلار برسد.
کد خبر : ۴۳۱۳۰
نبض نفت-مرتضی شاهمیرزایی امروز (سه‌شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) در دومین روز پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست طی نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی ایران در سال ۵۷ حدود ۳ میلیون تن بوده است، حدود هفت مجتمع پیش از انقلاب در کشور فعال بود و امروز ۶۸ مجتمع پتروشیمی در کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ۶۵ میلیون تن محصول پتروشیمی تولید می‌شود که حدود ۲۵ میلیون تن آن خوراک‌های بین‌مجتمعی است، تصریح کرد: از این مقدار حدود ۳۰ میلیون تن مازاد بر تقاضای داخلی است که به بازارهای جهانی صادر می‌شود که پیش‌بینی می‌شود درآمد صادراتی تا پایان سال به ۱۴ میلیارد دلار برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۷۵ درصد خوراک صنایع پتروشیمی، گاز است و در فصل سرما با افزایش تقاضای خانگی، محدودیت‌هایی برای صنایع ایجاد می‌شود، افزود:  با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود این محدودیت‌ها کمتر شود زیرا تا پایان برنامه هشتم روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب تقاضای صنایع پتروشیمی است.

شاهمیرزایی از بهره‌برداری طرح پتروکیمیا ابن‌سینا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۲.۵ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه می‌شود.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر