/
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت:

پتروشیمی تحریم‌پذیر نیست/ مصرف محصولات پتروشیمی افزایش می‌یابد

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تأکید کرد: طی ۴۳ سال گذشته تحریم‌های کشورهای غربی هیچگاه نتوانسته است صنعت پتروشیمی ایران را فلج کند.
کد خبر : ۴۳۲۰۰
نبض نفت- عبدالحسین بیات امروز (پنجشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه) در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست با بیان اینکه نمایشگاه امسال با وجود تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا و محدودیت‌های کرونایی رونق خوبی دارد، گفت: در بازدیدی که از این دوره از نمایشگاه داشتم شاهد شور و شوق شرکت‌های داخلی و خارجی برای بازاریابی مشتریان بودم.

وی با تأکید براینکه طی ۴۳ سال گذشته تحریم‌های کشورهای غربی هیچگاه نتوانسته است صنعت پتروشیمی ایران را فلج کند، افزود: البته در این سال‌ها قیمت تمام شده برخی فرآیندها و تجهیزات به سبب دور زدن تحریم‌ها برای این صنعت نسبت به قیمت‌های جهانی افزایش داشته است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به قانون الزام «کربن صفر» میان کشورهای جهان در توافق‌های بین‌المللی اشاره و اظهار کرد: تا سال ۲۰۵۰ تقاضای سالانه مصرف فرآورده‌های نفتی به کمتر از یک درصد کنونی خواهد رسید، در حالی که تا سال‌های آتی مصرف محصولات پتروشیمی به دلیل در برگیری زیاد آن سالانه ۴.۵ درصد افزایش خواهد داشت، از این رو این موضوع اهمیت تقویت نمایشگاه ایران پلاست را دو چندان می‌کند.

بیات، نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست را فرصتی مناسب برای ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در عرصه جهانی دانست و گفت: در این دوره از نمایشگاه، شرکت‌های داخلی می‌توانند با بازرگانان خارجی که خوشبختانه حضور پر رنگی دارند به صورت رو در رو برای انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه اقدام کنند.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر