/
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
مرتضی باقریان مدیر اجرایی شرکت مهندسی موجان در نشست خبری با خبرنگاران مطرح کرد:

پساب شهرهای شمالی ایران را با یک سوم قیمت اجرایی می‌کنیم

مرتضی باقریان مدیر اجرایی شرکت مهندسی موجان از آمادگی این شرکت برای اجرا و نصب پکیج‌های پیش‌ساخته برای تصفیه پساب‌ها در شهرهای شمالی خبر داد و گفت با استفاده از این پکیج‌های پیش‌ساخته پساب تمام شهرهای شمالی را با یک سوم قیمت تصفیه می‌کنیم.
کد خبر : ۴۳۳۰۶
به گزارش نبض نفت سروش سردشتی عضو هیئت مدیره شرکت توسعه اقتصادی موجان و مدیرعامل شرکت غذایی موجان در حاشیه اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهادی کشور و در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه این شرکت تاکنون در حوزه‌های مختلف بیش از 100 پروژه اجرا کرده گفت: در حوزه صنایع غذایی حدود دو سال پیش فعالیت‌های چشمگیری این شرکت انجام داده است. سردشتی در خصوص فعالیت اصلی این شرکت در حوزه نفت و گاز گفت: هلدینگ توسعه اقتصادی در حوزه تصفیه آب و سیستم‌های فاضلاب فعالیت‌های خوبی را شروع کرده است.

در ادامه این نشست خبری مرتضی باقریان مدیر اجرایی شرکت مهندسی موجان در خصوص مهمترین فعالیت‌های این شرکت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در حال حاضر ما بزرگ‌ترین پروژه تصفیه پساب صنعتی پتروشیمی بندر امام را اجرا می‌کنیم. این پروژه مهم اواسط سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. باقریان با اشاره به اینکه این شرکت با پتروشیمی فجر و شرکت گاز استان ایلام نیز فعالیت‌های خوبی داشته گفت: در مجموع روزانه 500 هزار متر مکعب فاضلاب را در نقاط مختلف کشور تصفیه می‌کنیم. وی در مورد نقش مدیریت جهادی و پارامترهای آن گفت: یکی از پارامترهای مدیریت جهادی این است که منابع انسانی و مالی را بهینه‌سازی کنیم. در پروژه‌ها و مدیریت یکی از مسائلی که خیلی به آن توجهی نمی‌شود بحث زمان است. ما در مجموعه خودمان توانستیم پروژه تصفیه‌خانه شهریار را زودتر از موعد اجرایی کنیم.

مدیر اجرایی شرکت مهندسی موجان در خصوص پکیج‌های پیش‌ساخته برای تصفیه پساب‌ها گفت: پکیج‌های پیش ساخته توسط این مجموعه از 50 متر مکعب تا 2 هزار متر مکعب را تصفیه می‌کند. شرکت ما این ظرفیت و پتانسیل را دارد که با استفاده از پکیج‌های پیش‌ساخته مشکل پساب شهرهای شمالی را با یک سوم هزینه و در زمان کمتری انجام دهد.

در ادامه این نشست خبری سروش سردشتی عضو هیئت مدیره شرکت توسعه اقتصادی موجان و مدیرعامل شرکت غذایی موجان به موضوع تولید و مشکلات آن در کشور اشاره کرد و گفت: به نظر من سخت‌ترین نوع جهاد تولید کردن است. ما معتقد هستم که گره بسیاری از مشکلات کشور به دست صنعتگران باز می‌شود به شرطی که از صنعتگران در کشور حمایت لازم انجام شود.

امین طالبی مدیر امور بین‌الملل شرکت مهندسی موجان در خصوص فعالیت‌های برون مرزی این شرکت به ویژه در حوزه نفت و گاز گفت: ما در چند سال اخیر در کشور عراق و سوریه در حوزه تصفیه پساب فعالیت‌های خوبی را شروع کرده‌ایم. برای بیمارستان‌های نجف و کربلا پکیج‌های آنها را طراحی و ساخته‌ایم. همچنین برای اجرای چند پروژه در سوریه به ارزش 28 میلیون یورو به توافق رسیده‌ایم. ما فعالیت اصلی خود در عراق را از سال 2014 شروع کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم در این کشور و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه اجرای پروژه‌های تصفیه پساب حضور موثرتری داشته باشیم.

در انتهای این نشست خبری سردشتی عضو هیئت مدیره شرکت توسعه اقتصادی موجان به بحران آب در کشور اشاره کرد و گفت: بحران آب در کشور بسیار جدی است و منابع زیرزمینی ما بسیار محدود شده است. مسئولان و مردم باید بدانند که با یک یا دو بهار پربارش مشکل منابع زیرزمینی حل نمی‌شود. بنابراین ضرورت دارد که از آب‌های موجود به نحو مطلوب استفاده شود و تصفیه پساب‌ها از اهمیت به سزایی برخوردار است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر