/
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
نیجریه:

نیازی به افزایش عرضه اوپک‌پلاس نیست

وزیر نفت نیجریه اعلام کرد که در صورت احیای توافق هسته‌ای تهران و غرب و به‌دنبال آن افزایش صادرات نفت ایران، نیازی به افزایش تولید اوپک‌پلاس نیست.
کد خبر : ۴۳۵۴۸

به‌ گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز ، تیمیپره سیلوا روز سه‌شنبه (سوم اسفندماه) اعلام کرد که حتی با وجود نزدیک شدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه، نیازی به افزایش تولید نفت ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) نیست و توافق احتمالی میان ایران و قدرت‌های بزرگ جهان عرضه نفت را افزایش خواهد داد.

وی در حاشیه نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در پایتخت قطر گفت: مجبور نیستیم این‌ بار هیچ اقدام خارق‌العاده‌ای انجام دهیم زیرا انتظار افزایش تولید قابل‌توجهی را داریم.

وزیر نفت نیجریه افزود: اگر توافق هسته‌ای ایران به سرانجام برسد، شاهد تولید بیشتر نفت این کشور خواهیم بود.

وزیران نفت و انرژی اوپک و متحدانش که توافق کردند از ماه اوت ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت خود بیفزایند، ۱۱ اسفندماه درباره افزایش تولید در ماه آوریل تصمیم‌گیری می‌کنند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان روز یکشنبه (یکم اسفندماه) در کنفرانسی در ریاض اعلام کرده بود که اوپک‌پلاس باید رویکرد محتاطانه‌ای در پیش بگیرد.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق هم  در این کنفرانس اظهار کرده بود که اوپک‌پلاس باید به قرارداد کنونی تولید پایبند بماند تا مانع رویدادهای غیرمنتظره شود.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات هم روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که دلیل اصلی افزایش قیمت نفت، عرضه و تقاضا نیست و مسائل ژئوپولیتیکی را دلیل اصلی این مسئله خواند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر