/
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
سپهری در گفتگو با نبض نفت

روند صنعت نفت کشور بعد از برجام مثبت بوده است

مدیر عامل شرکت حفاری ایران با تاکید برلزوم سرعت بخشی روند سرمایه گذاری برای تحقق افق توسعه صنعت نفت و گاز گفت: بسیار خوش بین هستیم و به زودی خبرهای خوبی خواهیم شنید.
کد خبر : ۴۳۵۸

سپهر سپهری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کیش طی گفتگو با نبض نفت مهمترین چالش حوزه نفتی کشور را بخش سرمایه گذاری عنوان کرد و اظهارداشت: با توجه به زحماتی که مسئولان متحمل هستند و امنیت کشور بیشترین و بهترین فضای کسب و کار در صنعت نفت و گاز در ایران ایجاد شده است بنابراین با سرعت بخشی به روند سرمایه گذاری می توان افق روشنی را برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور دید.
وی با بیان اینکه روند صنعت نفت کشور بعد از برجام روند مثبتی بوده است گفت: برای کارهای بزرگ برنامه های دقیق و زمانبر لازم است. ما به مدت طولانی از توانمندی های به روز شده و استفاده از خدمات کشورهای بزگ دنیا محروم بوده ایم واین روند و تغییر آن زمانبر خواهد بود.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: بسیار خوش بین هستیم و به زودی خبرهای خوبی خواهیم شنید.
وی با تاکید براینکه وزارت نفت شعار نمی دهد بلکه عمل می کند ابرازداشت: این وزارت خانه طی سال اخیر در جهت حمایت از تولیدات داخلی فعالیت های بسیار خوبی داشته است و شرکت ملی حفاری ایران هم به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت ملی نفت ایران به طور جد و کوشا عمده تسهیلات را از صنعت داخلی استفاده کرده است.
سپهری یادآورشد: تنها در بحث سرمایه گذاری مشکلاتی وجود دارد که آن هم نباید فقط سازنده های داخلی را درگیر ساخت کنیم بلکه نوع پرداخت هم باید به گونه ای باشد که بتوانند ادامه کار و همکاری بدهند.
وی درباره برخی مشکلات صنفی کارگران مجموعه متبوع خود گفت: ما در شرکت ملی حفاری بیشترین قشرغیر رسمی و قراردادی را در میان شرکت های نفت ایران داریم و یکی از اهدافی که هیئت مدیره ملی حفاری دنبال می کند کمک به بهبود وضع معیشت این قشراست.
سپهری افزود: اخیرا کمکی هم به کارکنان قراردادی در قالب یک بسته رفاهی از وزارت عالی مقام اعطا شده است ولی مطمئنا این روند با بهبود معیشتی تیم کارگری حفاری ملی ایران به خصوص در بخش رفاهی، بهداشتی و آموزشی تا اواخر سال ادامه خواهد یافت.
وی درباره ارزیابی خود از نمایشگاه بین المللی نفت و گاز کیش نیز اظهارداشت: ما هم هرساله سعی می کنیم به طور فعال حضور داشته باشیم و امسال هم نمایشگاه را فعالتر و پرشورتر دیده ام و امید که بتوانیم در این نمایشگاه تفاهم نامه های خاصی را با همکاران صنایع نفت وگاز در جهت توسعه صنعت نفت و گاز کشور ببندیم.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر