/
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

درخواست کارگران مشمول قانون ایثارگری پالایشگاه یازدهم و دوازدهم پارس جنوبی کنگان برای رفع تبعیض و بلاتکلیفی

۴۰۰ نفر از کارگران مشمول قانون ایثارگری پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم پارس‌ خواهان رفع تبعیض و بلاتکلیفی در اجرای این قانون شدند.
کد خبر : ۴۳۶۰۴

به گزارش نبض نفت،  در این درخواست آمده است، با گذشت چند ماه از ابلاغ قانون تبدیل وضعیت و استخدام جامعه ایثارگران و فرزندانشان، پس از کش و قوس‌های فراوان، پیرو مکاتبات و پیگیری‌های نمایندگان کارگری پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم پارس‌جنوبی، بخشنامه‌ای در شرکت ملی گاز ایران صادر شده است که به موجب آن حقوق حقه‌ی تعداد زیادی از مشمولین قانون ایثارگری(بند د)، مورد تضییع قرار گرفته است.

استدلال بخشنامه صادره به این صورت می‌باشد که بدلیل مورد بهره‌برداری قرار گرفتن این دو پالایشگاه در سال ۱۴۰۰ و نبود دو پیمان مستمر بین این دسته از مشمولین و شرکت ملی گاز در سال ۱۳۹۹ این گروه از کارگران  مشمول مُرّ این قانون نخواهند بود و تعیین تکلیف عزیزان را موکول به قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ نموده است.

لازم به توضیح است طبق قانون اعلامی مجلس افرادی که تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷، مشغول بکار در وزارت نفت یا شرکت‌های تابعه، بصورت قراردادی، پیمانی، ارکان ثالت (شرکتی) بوده‌اند می‌بایست مشمول قانون فوق‌الذکر و تغییر وضعیت به رسمی صورت پذیرد.

عمده‌ی  مشمولین این دو پالایشگاه در پیمان سال‌های گذشته شرکت نفت و گاز پارس(POGC) که زیر مجموعه وزارت نفت می‌باشد، مشغول به فعالیت بوده‌اند.

اما متأسّفانه تفسیر به رأی شرکت ملی گاز از قانون  باعث محروم شدن این عزیزان و خانواده‌های آنان از حق مسلم شان گردیده است.

بایستی به این نکته توجه نمود که  پالایشگاه‌های یاد شده از زمستان سال ۱۳۹۷ بهره‌برداری و افتتاح رسمی شده و از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ بهره‌بردار نهایی یعنی شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی(SPGC) عهده‌دار تولید و بهره‌برداری بوده است.

قصور و کوتاهی از جانب هر دو شرکت تابعه وزارت نفت در تحویل و یا اعلام چارت سازمانی دلیل اصلی تاخیر در فرآیند تغییر و تحول اداری پالایشگاه‌ها گردید و گناه این امر بر پرسنل خدوم و زحمت‌کش این مجموعه‌ها نوشته شده است.

طبق گفته متقاضیان، گویا علی‌رغم پیگیری‌های متعدد کارگران مشمول قانون ایثارگری، تماس آنها جهت دیدار و پیگیری از طریق نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

یادآرو می‌شود، پایگاه خبری نبض نفت تاکید می‌کند؛ انعکاس صدای مخاطبان در واقع دیدگاه  این رسانه در خصوص موضوع مطرح شده نبوده و صرفاً بر اساس وظیفه ذاتی خود اقدام به انعکاس دیدگاه مخاطبان گرامی در خصوص موضوعات مختلف می‌کند.

 با این حال، این پایگاه خبری برای انعکاس توضیحات دستگاه‌ها و شرکت‌های مرتبط در خصوص هر کدام از خبرهای منتشر شده در بخش صدای مخاطب اعلام آمادگی می‌کند.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر