/
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت وگو با نبض نفت:

با آمدن زنگنه توتال های دیگر در راه است

منصور معظمی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، گفت: جلوگیری از ضایعات نفتی و افزایش یک درصد ضریب ازدیاد تولید نفت می تواند تا 35 میلیارد دلار جذب درآمد داشته باشد.
کد خبر : ۴۴۴

نبض نفت- منصور معظمی معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت وگو با نبض نفت در خصوص افزایش ضریب ازدیاد برداشت نفت و بهره وری از مشتقات آن و تاثیرش بر صادرات کشور، اظهار داشت: بهره وری در حوزه انرژی از طریق ازدیاد برداشت حل می شود آنهم به این صورت است که اگر نرخ بازدهی را افزایش دهیم معنایش این است که از منابعی که در میدان است استفاده حداکثری داشته باشیم.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه افزایش یک درصد ضریب ازدیاد تولید نفت برابر با 35 میلیارد دلار پول است، افزود: این موضوع خیلی جدی است و مهمترین کاری که مهندس زنگنه که می تواند انجام دهد و ما کمکشان خواهیم کرد این است که به سمت افزایش راندمان در تولید گام بردارد.

معاون پیشین وزیر نفت، تصریح کرد:موضوع دیگری که در صنعت نفت قابل تامل است جلوگیری از ضایعات نفتی است که قابل توجه است که می شود با فضای برجام آن را محقق کرد. به نظر من برنامه های مهندس زنگنه واقع بینانه است و امکان رسیدن و محقق ساختن آنها امکان پذیر است.

معظمی در پاسخ به این سوال که آیا با تصدی دوباره مهندس زنگنه شاهد قراردادهایی همچون توتال خواهیم بود یا خیر، گفت: من بسیار خوشبینم و فکر می کنم که زنگنه حتما باید توتال های دیگری را ببندد. توتال یکی از جمله شرکت هایی است که اروپایی ها علاقمند به سرمایه گذاری در ایران هستند و به طور یقین در صنعت نفت ایران حضور خواهند یافت.

وی در خصوص اریه برخی نقدها در خصوص قرارداد توتال، یادآور شد:اینگونه نقدها بایستی بر اساس قضاوت دوستانه باشد و منابع اطلاعاتی آن درست باشد. تحت هیچ شرایطی نباید از نقد ناراحت شویم. توتال یک قرارداد چند وجهی است و در فضای تحریم ها و شیطنت های آمریکا بخ خوبی توانستیم با اروپایی ها قرار داد ببندیم. اجرای توتال می تواند منافع کشور ما را تامین کند و اجرای آن به خیر و صلاح کشور است.

خبرنگار نبض نفت - روح الله فرقانی


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر