/
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
رضایی‌کوچی:

صدور قبض‌های مالیاتی برای ۱.۵ میلیون مِلک خالی شروع شده است

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت اقتصاد در حال صدور قبض‌های مالیاتی و ارسال آن برای مالکان است امیدواریم این قبض‌ها برای همه مالکان ارسال شود تا مالیات مورد نظر اخذ شود.
کد خبر : ۴۴۷۴۶

نبض نفت-محمدرضا رضایی کوچی درخصوص اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: اجرای این قانون آغاز شده است نزدیک به یک و نیم میلیون واحد مسکونی که مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی و راستی آزمایی شده و به وزارت اقتصاد معرفی شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس ادامه داد: وزارت اقتصاد در حال صدور قبض‌های مالیاتی و ارسال آن برای مالکان است امیدواریم این قبض‌ها برای همه مالکان ارسال شود تا مالیات مورد نظر اخذ شود.

رضایی‌کوچی تاکید کرد: این مالیات موجب خواهد شد که نهایتا خانه‌های خالی به سمت بازار مسکن سوق پیدا کند و مالکان ترجیح دهند به جای اینکه مالیات بپردازند ملک خود را در بازار مسکن عرضه کنند.

وی درخصوص نحوه هزینه‌کرد افزایش درآمدهای نفتی گفت: وزیر نفت در آبان سال ۱۴۰۰ اعلام کرد که اعتبارات نفتی بودجه را کامل کرده و هر چه از آبان ماه به بعد نفت فروخته است مازاد بر بودجه است.

رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بخشی از این منابع حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی در حوزه راه و شهرسازی و همچنین وزارت نیرو تزریق شد.

وی تاکید کرد:‌ متاسفانه بدهی‌های دولت گذشته به اندازه‌ای است که افزایش درآمدهای نفتی صرف تسویه این بدهی‌ها می‌شود.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر