/
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
با سرمایه گذاری اولیه 260 میلیارد تومان

احداث خط لوله نائین – کاشان – ری آغاز شد

گروه پالایش و پخش: مجری طرح جنوب شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از آغاز احداث طرح خط لوله نائین – کاشان - ری خبر داد.
کد خبر : ۴۵۳۰۶






نبض نفت_ جعفر پرتو در این باره گفت: طرح احداث خط لوله نائین – کاشان – ری در مهر ماه سال گذشته از طرف شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و پس از برگزاری مناقصه عمومی دو مرحله ای، در اوایل ماه جاری به پیمانکار ابلاغ شد.

وی سرمایه گذاری اولیه برای اجرای این طرح را 260 میلیارد تومان خواند و گفت: بر اساس زمان بندی شرکت ملی مهندسی این پروژه باید ظرف 32 ماه تحویل موقت شود و چهار شرکت نصر میثاق، دانیال پترو، گسترش خدمات صنعتی ایران و مهندسین مشاورین بینا در اجرای این طرح مشارکت دارند.

پرتو با تاکید بر این که این پروژه از محل تسهیلات صندوق انرژی به عاملیت بانک ملت تامین مالی شده است، گفتتاکنون خط لوله نفتی در مسیر کاشان وجود نداشت و هدف خط لوله جدید این است که فرآورده های پالایشگاه موجود نفت بندرعباس و پالایشگاه های ستاره خلیج فارس و هرمز که در برنامه پنجم به بهره برداری می رسد، در مسیری کوتاه تر به تهران و مناطق شمالی کشور انتقال داده شود.

مجری طرح جنوب شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران طول این خط 20 اینچی را 420 کیلومتر خواند و افزود: این پروژه ضمن صرفه جویی در هزینه های توزیع، پاسخگوی نیازهای تهران و مناطق شمالی کشور که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است، خواهد بود.

جعفر پرتو درباره تاسیسات پروژه احداث خط لوله نائین – کاشان – ری گفت: این طرح شامل دو تلمبه خانه در نائین و کاشان و یک ترمینال در تهران است و تاسیسات مخازن تعادلی فرآورده به ظرفیت 300 هزار متر مکعب نیز در نائین احداث می شود.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر