/
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
صادرات برق روسیه

روسیه صادرات برق به فنلاند را از امروز متوقف می‌کند

شرکت برق فنلاند اعلام کرد همتای آن در روسیه یعنی شرکت (اینتر رائو) Inter RAO صادرات برق به این کشور اروپایی را از امروز (۱۴ مه) متوقف خواهد کرد.
کد خبر : ۴۵۳۳۱







به گزارش نبض نفت_ به نقل از راشتودی، شرکت برق فنلاند (فینگرید) روز جمعه اعلام کرد شرکت برق روسیه (اینتر رائو) Inter RAO صادرات برق به این کشور اروپایی را از 14 مه متوقف خواهد کرد.

فینگرید به نقل از شرکت اینتر رائو اعلام کرد که برق وارداتی از روسیه به دلیل مشکلات پرداخت برای برق فروخته شده در بازار متوقف خواهد شد.

شرکت رائو نوردیک RAO Nordic، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت اینتر رائوی روسیه که در فنلاند مستقر است، گفت: ما مجبور هستیم واردات برق را از 14 می به حالت تعلیق درآوریم.

در بیانیه این شرکت آمده است که توانایی پرداخت برای برق وارداتی از روسیه وجود ندارد.

شرکت برق فنلاند گفت: هیچ تهدیدی برای تامین برق لازم در فنلاند وجود ندارد. این شرکت به برق روسیه اشاره کرد که تنها 10 درصد از کل مصرف فنلاند را تشکیل می‌دهد.

معاون ارشد فینگرید گفت: کاهش عرضه را می توان با افزایش واردات از سوئد و همچنین تا حدی با تولید داخلی جبران کرد.

این شرکت ماه گذشته اعلام کرده بود که برای حفظ امنیت سیستم انرژی خود، ظرفیت انتقال ارتباطات فرامرزی از روسیه را محدود خواهد کرد.

رسانه‌های فنلاند همچنین گزارش دادند که روسیه می‌تواند ارائه گاز طبیعی فنلاند را روز جمعه به دلیل تلاش این کشور برای پیوستن به ناتو متوقف کند. روسیه این گزارش ها را تایید نکرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر