/
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
فاطمی‌امین:

صادرات محصولات دانش‌بنیان در اولویت برنامه‌های تجارت خارجی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سیاست خارجی کشور در حوزه تجارت خارجی، صادرات محصولات دانش‌بنیان در اولویت قرار دارد، گفت: این موضوع در گفت‌وگو با «ریکاردو کابرسیاس» معاون نخست‌وزیر کوبا مورد استقبال قرار گرفت.
کد خبر : ۴۵۳۳۸







نبض نفت_ «سیدرضا فاطمی‌امین» در حاشیه دیدار با معاون نخست‌وزیر و همچنین وزیر انرژی و معادن کوبا در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۳۰ زمینه همکاری در حوزه‌هایی از جمله مس، لوازم‌خانگی، دارو، تجهیزات پزشکی و غیره برای افزایش مراودات تجاری دو کشور آماده‌ شده است که در این جلسه مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وی ادامه‌داد: همچنین مبادلات مالی، چگونگی ارتباط بانک‌های دو کشور و تهاتر نیز از دیگر موضوعات مهمی بود که در خصوص آن‌ها بحث و تبادل‌نظر شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روابط سیاسی عمیق ایران با کوبا خاطرنشان‌کرد: در حوزه پزشکی، دارو و تجهیزات پزشکی نیز از پیش همکاری‌های مشترکی انجام‌شده است.

فاطمی‌امین بیان‌داشت: معاون نخست‌وزیر کوبا از تداوم همکاری‌های مشترک در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، لوازم‌خانگی، دارو، نفت و گاز و غیره استقبال کرد و می‌توان کارهای خوبی را با این کشور آغاز کرد.

وی با اشاره به سفر «ریکاردو کابرسیاس» معاون نخست‌وزیر کوبا در راس هیئتی از مقام‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ کوبایی برای شرکت در هجدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا، ادامه‌داد: بازدید از چند نمایشگاه و برگزاری جلسات مختلف نیز جزو برنامه‌های کابرسیاس خواهد بود.

تهیه فهرستی از شرکت‌های دو طرف برای ارتباط کسب‌وکارها

وزیر صمت با اعلام این‌که فهرستی از شرکت‌های دو طرف برای ایجاد ارتباط میان کسب‌وکارها تدوین‌شده است، توضیح‌داد: در همه محورهای فعالیت مشترک، شرکت‌های ایرانی و کوبایی مشخص ‌شده‌اند و در چند روز آینده برنامه زمان‌بندی برای تداوم کار تهیه می‌شود.

فاطمی‌امین با اشاره به دستاوردهای کوبا در حوزه زیست‌فناوری، بیان‌داشت: همکاری‌های مشترکی نیز میان ایران و کوبا در حوزه‌های زیست‌فناوری وجود داشته است؛ همچنین ما از کوبایی‌ها برای بازدید از یک نمایشگاه صنایع دانش‌بنیان دعوت کرده‌ایم که مورد استقبال آن‌ها قرارگرفته است؛ هیات کوبایی نیز با چند شرکت تجهیزات پزشکی و دارویی دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر