/
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانك صنعت و معدن:

رفتارهای كارآفرینانه در نظام ارتباطی عامل موفقیت در اقدامات و فعالیت های روابط عمومی است

دکتر ترابی با اشاره به اینکه امروزه کارکرد و نقش روابط عمومی متناسب با پیشرفت هایی که در حوزه های مختلف ایجاد شده روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است، اظهار داشت: رفتارهای کارآفرینانه در نظام ارتباطی عامل موفقیت در اقدامات و فعالیت های روابط عمومی ها است تا حرفه ای تر عمل کنند به عبارتی روابط عمومی باید مدیریت هوشمند، خلاقانه و چند بعدی ارتباطات و ادراک انسانی باشد.
کد خبر : ۴۵۴۷۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی در جلسه ای که با حضور دکتر خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی برگزار شد در جمع کارکنان این بخش از بانک و کارکنان روابط عمومی های شرکت های تابعه آن افزود: همزمان سازمان هم در این زمینه باید توجه ویژه ای به توانمندسازی و بکارگیری خلاقانه فناوری های نوین ارتباطی داشته باشد تا روابط عمومی بتواند نوآوری را در همه ابعاد وظایف خود بکار گیرد؛ به نوعی که شاهد رفتارهای کارآفرینانه در نظام ارتباطی روابط عمومی ها باشیم تا از این طریق بتوانیم شاهد ارتقا سطح آگاهی، تنویر افکار عمومی با محتوای اثرگذار و به لحظه باشیم.
وی روابط عمومی هوشمند را یکی از ارکان موفقیت سازمانی دانست و گفت: پیاده سازی روابط عمومی هوشمند با همه ابعاد آن می تواند با رصد جامعه و سازمان نقش تعاملی خود را در ارتباط فراگیر با همه ذینفعان یکپارچه سازد. 
محمد حسن ترابی با بیان این مطلب در جلسه همکاران، رؤسا و مسؤلین روابط عمومی شرکتها و واحدهای تابعه بیان داشت: روابط عمومی هوشمند با در نظر داشتن تجربیات دیروز، آینده نگر است و با برنامه حرکت می کند و در این مسیر چشم انداز، سازمان را به گونه ای تدوین می‌کند که در آن تمامی ذینفعان، نقش و جایگاه ویژه خود را داشته باشند.
وی مخاطب محوری در جامعه پر تنش امروزی‌ را مهمترین کارکرد روابط عمومی دانست و بیان داشت: لازم است در این مسیر از فنآوری های نوین و دانش روز متناسب با جامعه هدف استفاده بهینه نمود و افزود: در حال حاضر محتوایی اثربخش است که برای مخاطب خاص طراحی شود و ضمن ایجاد ارزش، مزیت رقابتی داشته باشد.
 مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک، تعاملی بودن، دوسویه بودن و هوشمند بودن را از دیگر ویژگی‌های  مخاطب و محتوای امروز دانست و تاکید کرد در یک فضای تعاملی، مهمترین نقش یک روابط عمومی اثربخش، نقش ارتباطی آن خواهد بود.
دکتر ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان سه شاخصی که باید مورد تمرکز و توجه روابط عمومی ها قرار گیرد، گفت: روابط عمومی امروزی باید برای موفقیت سازمانی، همزمان بر فعالیت های اطلاع یابی، پردازش اطلاعات و سرانجام اطلاع رسانی به موقع برای اقناع افکار عمومی و جلوگیری از تسلط شایعه بر واقعیت تمرکز نماید.
وی در پایان وظیفه همه ارکان روابط عمومی را عمل به فریضه جهاد تبیین که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده دانست و گفت در این شرایط حساس همه به خصوص روابط عمومی ها باید تلاش کنند تا روحیه امید و خودباوری را در جامعه تسری دهند و روابط عمومی هوشمند در این شرایط با جدیت و تکیه بر فنآوری و نوآوری به دنبال فرصت آفرینی، ارزش‌آفرینی، امیدآفرینی، مشارکت آفرینی و تفاهم آفرینی است.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر