/
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
مدیرعامل بانك صنعت و معدن در سفر به استان لرستان :

ایجاد و حفظ اشتغال از مهمترین محورهای حمایت این بانك از طرح های صنعتی و معدنی است

مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به استان لرستان سفر کرده است در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان لرستان اعلام داشت: ایجاد و حفظ اشتغال از مهمترین محورهای حمایت این بانک از طرح های صنعتی و معدنی است و واحدهای دانش بنیان و اشتغالزا در اولویت پرداخت تسهیلات هستند.
کد خبر : ۴۵۷۲۷
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان مدیرعامل این بانک که به همراه جمعی از اعضای هیات مدیره، هیات عامل و مدیران ارشد این بانک به استان لرستان سفرکرده بود، از چندین طرح صنعتی بزرگ بازدید کرد و با کارآفرینان و تولیدکنندگان استان یادشده در خصوص مسایل و نحوه حمایت مؤثر بانک از طرح های تولیدی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال و در تشریح نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی و افزایش سطح تولید و اشتغال در کشور اعلام داشت: شركتهای دانش بنیان با به کارگیری تکنولوژی و نتایج تحقیقات علمی در رشد و توسعه کشور تاثیر بسزایی دارند و همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی قبل در دیدار با نخبگان و فعالان شركتهای دانش بنیان بر اهمیت نقش این شركتها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاكید نمود، موثرترین مولفه های تحقق اقتصاد پایدار هستند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به لزوم خدمت رسانی ویژه به طرح های اشتغالزا و کاربر به جای طرح های سرمایه بر در مناطقی که نیروی کار بیشتری دارند، تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال و با همکاری مقامات استانی، پرداخت تسهیلات به طرح های دارای توجیه اقتصادی، فنی و مالی به متقاضیان دارای اهلیت و صلاحیت را در دستور کار قرار داده ایم.
دکتر خورسندیان با اشاره به توسعه خدمات بانکداری دیجیتال جهت رفاه حال مشتریان و تسریع رسیدگی به درخواست های آنان یادآور شد: اکثر خدمات بانک در بستر بانکداری دیجیتال و بانکداری باز امکان پذیر شده است و به نوعی شعب بانک صنعت و معدن در واحدهای تولیدی از این طریق مستقر می باشند.
وی به اتفاق هیات همراه در این سفر از 7 طرح مهم صنعتی شامل طرح یخچالسازی لرستان با موضوع فعالیت تولید یخچال و فریزر، ماشین سازی لرستان که به تولید مبدل لوله و پوسته و مبدل بازیافت حرارتی مبادرت دارد، شرکت پارسیلون،  لاستیک سازی نیکرو گسترش، فولاد و ذوب آهن ازنا با محصول تولیدی  ورق و اسلب فولادی (تختال)، شرکت بایرافلاک که محصول تولیدی و موضوع فعالیت آن توليد و بسته‌بندي داروهاي مايع، پودر، قرص و تزريقي ويتامين‌ها و ضد عفوني كننده دامپزشكي می باشد و طرح سیمان سفید زاگرس که با تسهیلات این بانک به بهره برداری رسیده یا در حال بهره برداری می باشند، بازدید کرد.
دکتر خورسندیان در دیدار با مدیران این واحدهای تولیدی بر لزوم همکاری مشترک صنعتگران و بانک صنعت و معدن در خصوص استفاده از حداکثر ظرفیت این واحدهای تولیدی تاکید و خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس نیز بانک می کوشد با تمام توان از بخش تولید و اشتغال کشور حمایت کند، واحدهای دارای مشکل را شناسایی نموده و با مشاوره صحیح و تامین مالی بهینه ازکاهش ظرفیت تولید و توقف فعالیت آنها ممانعت نماید.
وی در پایان گفت: استان لرستان در مسیر یکی از سه مسیر مهم شاهراهی قرار دارد که مناطق جنوبی را به مرکز و شمال کشور متصل ساخته و بنابراین قابلیت‌های مطلوبی برای توسعه اقتصادی و صنعتی دارد. 
گفتنی است در طرح آمایش سرزمین استان لرستان در بخش صنعت و معدن بر ايجاد و توسعه معادن و  صنايع پايين دستي صنايع سنگهاي معدني و تزييني و گسترش صنايع مرتبط با چرم و پوست، واحدهاي توليد کاشي و سراميک و تقويت و ايجاد مجتمع هاي توليد گوشت با تأمين تأسيسات زيربنايي و ايجاد صنايع مرتبط با آن شامل كشتارگاه صنعتي و ... تاکید شده است.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر