/
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

حضور یک چهره علمی در راس پژوهشگاه صنعت نفت

نگاهی به رزومه و سوابق تحصیلی و کاری دکتر عظیم کلانتری اصل نشان می‌دهد مهندس اوجی به عنوان وزیر نفت یک چهره علمی که دارای تخصص و تجربه کافی در این حوزه بوده را برای سکانداری پژوهشگاه صنعت نفت انتخاب کرده است.
کد خبر : ۴۵۸۳۱
به گزارش پایگاه خبری نبض نفت بررسی و نگاهی گذرا به کارنامه کاری و سوابق تحصیلی دکتر عظیم کلانتری اصل نشان می‌دهد مهندس جواد اوجی از بین افراد متخصص و باتجربه، شخصی را برای هدایت و سکانداری پژوهشگاه صنعت نفت انتخاب کرده که تحصیلات و تجارب وی متناسب با این جایگاه است. عظیم کلانتری اصل مقطع دبیرستان را در یکی از بهترین دبیرستان‌های شیراز طی کرده است. دبیرستان شبانه‌روزی نمونه توحید در شیراز از جایگاه خاصی برخوردار است و عموما دانش‌آموزان نخبه و بااستعداد در آن پذیرش می‌شوند.

وی مقطع کارشناسی را در دانشگاه صنعت نفت و کارشناسی ارشد را در دانشکده فنی دانشگاه تهران با موفقیت به پایان رسانده است.

در ادامه کلانتری اصل برای ادامه تحصیل راهی دانشگاه آدلاید استرالیا و موفق به اخذ مدرک دکترا از این دانشگاه شده و در سال‌های 1394 تا 1395 نیز به عنوان استاد مدعو دروس مهندسی نفت را در این دانشگاه معتبر تدریس می‌کند.

کلانتری اصل بعد از بازگشت به کشور به عنوان عضو هیات علمی بخش مهندسی نفت در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز مشغول به تدریس می‌شود و در حال حاضر مرتبه علمی وی دانشیار است.

تالیف و ترجمه دو کتاب، چاپ بیش از 85 مقاله در مجلات و کنفرانس‌های معتبر ملی و بین‌المللی، مدیر اجرایی مجله علوم و مهندسی گاز (Journal of Natural Gas Science and Engineering) از انتشارات الزویر از جمله سوابق علمی رئیس جدید پژوهشگاه صنعت نفت به شمار می‌رود.

دکتر کلانتری اصل چند سال در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به عنوان کارشناس عملیات مخازن مشغول به کار بوده است. وی همچنین به عنوان مجری، مجری مشترک و همکار در 8 پروژه پژوهشی با شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های خارجی همکاری داشته که این تجارب اجرایی در کنار سوابق علمی وی باعث انتخابش از سوی مهندس اوجی شده است.

به گفته برخی کارشناسان انتخاب دکتر عظیم کلانتری اصل به عنوان سکاندار پژوهشگاه صنعت نفت یکی از بهترین انتخاب‌های وزیر نفت بوده و می‌تواند باعث تحولات مثبتی در این مجموعه علمی و پژوهشی صنعت نفت شود.

جایگاه پژوهشگاه صنعت نفت جایگاه ویژه و مهمی است که دکتر جعفر توفیقی چندین سال بار این مسئولیت را بر عهده داشت و امید است با حضور دکتر عظیم کلانتری اصل به عنوان ریاست جدید این پژوهشگاه شاهد تحولات چشمگیری در این بخش از صنعت نفت باشیم.

پایگاه خبری نبض نفت ضمن تقدیر از زحمات چند ساله دکتر جعفر توفیقی برای دکتر عظیم کلانتری اصل نیز در این سمت آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر