/
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

چهار شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت بحرانی آلودگی هوا قرار دارند

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: چهار شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت بحرانی آلودگی هوا قرار دارند.
کد خبر : ۴۵۹۸۲
نبض نفت_ ابراهیم شکیبا اظهار کرد: با توجه به ورود توده غلیظ گرد و غبار از سمت کشور عراق به استان کرمانشاه شاخص کیفیت هوا در چهار ایستگاه استان وضعیت بحرانی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ایستگاه قصرشیرین با غلظت ذرات معلق ۹۰۷ میکروگرم بر مترمکعب هوا، ۹ برابر حد مجاز آلودگی داشته و وضعیت این شهرستان بحرانی است و در ایستگاه سرپل ذهاب نیز غلظت ذرات معلق بیش از ۱۰ برابر حد مجاز است و شهرستان گیلانغرب با شرایط مشابه در وضعیت بحرانی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در ایستگاه پاوه غلظت ذرات معلق ۴۷۲ میکروگرم بر متر مکعب هوا اعلام شده که بیش از چهار برابر حد مجاز است.

شکیبا خاطرنشان کرد: در ایستگاه اسلام‌آباد غرب غلظت ذرات معلق بیش از سه برابر حد مجاز بوده و در وضعیت هشدار قرار دارد، ایستگاه پایش کیفی هوا در کرمانشاه نیز غلظت ذرات معلق را ۴۳۷ و بیش از چهار برابر حد مجاز و در وضعیت اضطراری است.

وی بیان کرد: غلظت ذرات معلق در ایستگاه کنگاور ۱۴۶ میکروگرم بر متر مکعب هوا بوده و این شهرستان در شرایط استاندارد قرار دارد.
منبع:مهر
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر