/
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
وزیر راه و شهرسازی:

پروژه مسکن همت‌آباد الگوی موفقی برای وزارت راه و شهرسازی است

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به اصفهان از پروژه مسکن محله همت آباد به عنوان پروژه پایلوت کشوری در قالب طرح های بازافرینی شهری بازدید کرد.
کد خبر : ۴۶۱۱۰

نبض نفت-رستم قاسمی امروز (پنجشنبه، ۲۶ خردادماه) که در جریان بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور به اصفهان سفر کرده بعد از ادای احترام به شهدای هشت دفاع مقدس، از پروژه مسکن محله همت‌آباد به عنوان پروژه پایاوت کشوری در قالب طرح های بازافرینی شهری بازدید کرد.

برای اجرای پروژه مسکن محله همت آباد دفاتر تسهیلگری ایجاد شده است. طرح بازافرینی شهری محله همت آباد با مشارکت ۲۳ مالک که آورده شان زمین های آنان بوده است امکان ساخت ۷۲ واحد فراهم شده که تاکنون ۲۴ واحد تکمیل و تحویل ساکنان شده است.

 وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حجم زیادی از زیرساخت های کشور در شهرهای مختلف بافت های فرسوده است که تعیین تکلیف این بافت ها از وظایف وزارت راه و شهرسازی است.

رستم قاسمی افزود: طرح محله همت آباد به عنوان یک الگو مطرح است که در این طرح ۷۵ هزار هکتار زمین این منطقه با تغییر و استفاده از روش جدید بکار گرفته شده امکان ساخت بیش از ۲ هزار واحد را فراهم کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی از رعایت زیرساخت‌ها در این منطقه خبر داد و گفت:  این روش بسیار کاربردی است و حتما در تهران در خصوص توسعه این روش صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: ۱۵ درصد از طرح نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده دیده شده که ۵۰ هزار واحد نیز برای تغییر بافت های فرسوده در دست اجرا داریم.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر