/
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
ذخایر نفت آمریکا ؛

ذخایر نفت آمریکا رو به پایان است

واشنگتن به طور فعال از ذخایر استراتژیک نفت خود (SPR) در سال گذشته به فروش رسانده تا از افزایش حتی بیشتر قیمت انرژی جلوگیری کند
کد خبر : ۴۶۱۸۱
به گزارش نبض نفت به نقل از راشاتودی؛ براساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، واشنگتن به طور فعال از ذخایر استراتژیک نفت خود (SPR) در سال گذشته به فروش رسانده تا از افزایش حتی بیشتر قیمت انرژی جلوگیری کند و اشاره کرد که دولت نمی‌تواند برای همیشه از ذخایر نفت استفاده کند.

بر اساس این گزارش، طی سال گذشته نزدیک به 115 میلیون بشکه در بازار عرضه شده است. این فروش از اواسط ماه می به بالاترین حد خود یعنی نزدیک به یک میلیون بشکه در روز رسیده است. با نرخ فعلی، ایالات متحده بیش از تولید بیشتر کشورهای متوسط ​​اوپک، مانند الجزایر یا آنگولا، از ذخایر خود بشکه‌های بیشتری می‌فروشد.

 این فروش‌ها مقدار نفت خام در ذخایر را «به طرز چشمگیری» کاهش داده است. اگر واشنگتن به سرعت فعلی خود ادامه دهد، ذخایر نفت تا پایان اکتبر، یعنی زمانی که تولید نفت متوقف می‌شود، به کمترین میزان در 40 سال گذشته یعنی 358 میلیون بشکه کاهش می‌یابد. براساس داده های رسمی یک سال پیش، SPR، واقع در چهار ذخایر در تگزاس و لوئیزیانا، حاوی 621 میلیون بشکه بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر