/
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مصادره خط لوله نورد استریم ۲ ؛

مصادره خط لوله نورد استریم ۲ توسط آلمان بررسی می‌شود

آلمان سرگرم بررسی مصادره بخش آلمانی خط لوله گازی نورد استریم ۲ روسیه و جدا سازی آن از باقی خط لوله و استفاده بخش آلمانی این خط لوله برای انتقال LNG از بنادر دریای بالتیک است.
کد خبر : ۴۶۲۷۵
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس ، مجله اشپیگل بدون اشاره به منبع خبری خود، گزارش کرد این طرح احتمالا اختلاف گازی میان آلمان و روسیه را تشدید خواهد کرد.

روسیه سال میلادی گذشته پروژه ساخت نورد استریم ۲ را تکمیل کرد اما آلمان فرآیند تایید این پروژه را در اواخر سال ۲۰۲۱ متوقف کرد. پس از این که روسیه اواخر فوریه سال ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد، آلمان این پروژه که برای دو برابر کردن صادرات گاز روسیه به آلمان طراحی شده بود را برای همیشه معلق کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در آن زمان گفته بود: ما اکنون باید این وضعیت کاملا تغییر یافته را مجددا ارزیابی کنیم. تایید این پروژه دیگر نمی‌تواند انجام شود.

از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین، آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپاست، برنامه‌هایی را برای ساخت دو تاسیسات واردات LNG طراحی کرده است تا وابستگی به واردات گاز از روسیه که ۴۰ درصد از مصرف گاز آلمان پیش از جنگ بود را کاهش دهد.

روسیه به نوبه خود، تحویل گاز از طریق نورد استریم ۱ به آلمان را در هفته‌های اخیر کاهش داده و باعث شده است آلمان برای تولید برق، بیشتر از زغال سنگ استفاده کند تا گاز را برای روزهای سرد زمستان ذخیره نگه دارد.

آلمان اوایل هفته گذشته فاز دوم پلان اضطراری گاز سه مرحله‌ای را در راستای آماده سازی برای توقف کامل عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم، فعال کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در اظهارات رسمی، اعلام کرد آلمان باید کاهش مصرف انرژی را آغاز کند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مسبب وضعیت فعلی خواند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر