/
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
مديرعامل بانك صنعت و معدن در استان فارس خبر داد:

تامین مالی 83 طرح بزرگ صنعتی و معدنی و تامین مالی 35 طرح دانش بنیان در این استان

مديرعامل بانك صنعت و معدن اعلام كرد در بازه زمانی دو دهه گذشته تاكنون 83 طرح بزرگ صنعتی و معدنی و امسال نیز 35 طرح دانش بنيان در استان فارس توسط بانك صنعت و معدن تامين مالي شده است.
کد خبر : ۴۶۳۱۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دكتر علي خورسنديان، چهارشنبه يكم تيرماه در جريان سفر به فارس و در حاشيه بازديد از تعدادی طرح‌هاي تولیدی، در جمع خبرنگاران، پيگيري مصوبات سفر ریيس جمهور به استان فارس و واحدهايي كه توسط صنعت و معدن تامين مالي شده‌اند را هدف از سفر خود ذكر نموده و عنوان كرد: اين سفر در چارچوب وظايف و ماموريت‌هاي ذاتي، با حضور هيات مديره و معاونان بانك صنعت و معدن با هدف حمايت از صنايع و واحدهاي توليدي در حال توسعه در دستور كار قرار گرفت.

او افزود: بانک صنعت و معدن در بازه زماني دو دهه گذشته حدود ۸۳ طرح در استان فارس را تامين مالي كرده كه حدود شش هزار ميليارد ریال به لحاظ ریالی و نزديك به يك میلیارد دلار به صورت ارزي بوده است.

مديرعامل بانك صنعت و معدن تصریح کرد: اگر این میزان به نرخ امروز محاسبه شود، مشاهده خواهیم کرد که بانك صنعت و معدن تنها در بخش ارزي و ریالی، رقمي بيش از 272 هزار ميليارد ریال را ویژه این طرح‌ها تامین مالی كرده است.

خورسندیان خاطرنشان کرد: با تامین مالی این تعداد طرح، برای بیش از ۶ هزار نفر در استان فارس اشتغال ایجاد شده است.

او همچنين از كسب رتبه اول فارس در جذب تسهيلات تبصره ١٨ به گواه آمار مسؤلان اين استان خبر داد و گفت: درخواست‌هاي ديگری در قالب این تبصره از فارس ارسال شده كه اميد است با تامين مالي به آنها هم پاسخ داده شود.

مديرعامل بانك صنعت و معدن در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع اختصاص تسهيلات ويژه طرح‌هاي دانش بنيان به عنوان يك اولويت و در راستاي تحقق شعار سال هم اشاره و اعلام كرد كه از ابتداي امسال تاكنون ٣٥ طرح دانش بنيان در استان فارس توسط بانك صنعت و معدن تامين مالي شده است.

خورسندیان تصريح كرد: در صورت ارجاع هر طرح دانش بنيان ديگر، پس از بررسی کارشناسی به سرعت تامين مالي توسط بانك متبوع انجام خواهد شد.

او ادامه داد: ٧ طرح از مجموع طرح‌هاي مصوب سفر رياست جمهوري به فارس مربوط به بانك صنعت و معدن است كه تامين مالي سه طرح آن انجام شده، سه طرح در دست بررسي است و براي يك طرح دیگر، هيچ مراجعه‌اي انجام نشده است.

مديرعامل بانك صنعت و معدن همچنین كاغذ سازي زاگرس را از مهمترين اين طرح‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد: طي بازديد و ارزيابي‌هاي انجام شده، به زودي با تامين مالي به صورت كنسرسيوم به ميزان ٨ هزار ميليارد ریال این طرح هم به نتيجه برسد.

بنا بر اين گزارش، مهندس حسين عسكري، قائم مقام بانك صنعت و جمعی از معاونین و مدیران نيز در اين سفر مديرعامل این بانك را همراهي کردند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر