/
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
در روسیه؛

توقف تولید خودروسازی نیسان

مدیرعامل شرکت نیسان اعلام کرد فعالیت این خودروسازی در روسیه در نیمه اول سال مالی جاری متوقف خواهد شد.
کد خبر : ۴۶۳۷۶
نبض نفت-خودروسازی ژاپنی نیسان تصمیم دارد تولید در روسیه در نیمه اول سال مالی جاری که از اول آوریل آغاز شده‌است را متوقف کند.​

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل شرکت نیسان در اجلاس سالانه این شرکت با اشاره به جنگ اوکراین و تحریم‌های غربی علیه روسیه گفت:«به عقیده ما این شرایط بسیار جدی‌تر و طولانی‌تر خواهد بود».

این خودروسازی تولید در کارخانه سن‌پترزبورگ را در ماه مارس معلق و صادرات به روسیه را به‌خاطر خطرات لجستیکی ناشی از تحریم‌ها متوقف کرد.

طبق گفته اوچیدا، کارکنان این شرکت در روسیه از این تصمیم باخبر شده‌اند و نیسان شرایط را از نزدیک تحت کنترل خواهد داشت تا پیامدهای آن را به حداقل برساند.

وی ماه گذشته اعلام کرده بود فعالیت شرکت نیسان در سن‌پترزبورگ در سال جاری میلادی ازسرگرفته نخواهد شد. شرکت نیسان در روسیه مدل‌های قشقایی، ایکس‌تریل و مورانو تولید می‌کند.

شرکت ژاپنی تویوتا هم تولید خودرو در روسیه را به‌خاطر مشکلات خرید قطعات وارداتی به‌خاطر تحریم‌ها متوقف کرده‌است. هیچ کدام از این دو شرکت تا حالا حرفی از خروج کامل از روسیه نزده‌اند.

تنها 2.4 درصد از شرکت‌های ژاپنی فعال در روسیه کسب‌وکار خود در این کشور را از زمان آغاز جنگ اوکراین متوقف کرده‌اند که پائین‌ترین درصد در میان اقتصادهای پیشرفته گروه 7 است.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر