/
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس:

نشست ‌شورای مدیریت یکپارچه مسئولیت‌های اجتماعی منطقه ویژه پارس برگزار شد

نشست شورای مدیریت یکپارچه مسئولیت‌های اجتماعی منطقه ویژه پارس دیروز (دوشنبه، ۱۳ تیرماه) در سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد.
کد خبر : ۴۶۴۷۱

به گزارش نبض نفت به نقل از منطقه ویژه پارس، سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در این نشست اظهار کرد: باید پذیرفت مسئله مسئولیت اجتماعی نباید به‌صورت بین‌شرکتی در منطقه پارس جنوبی دنبال شود.

وی افزود: اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی در پارس جنوبی از سوی وزیر نفت مورد تأکید قرار گرفت و این نشست در جهت تعیین سازوکار و هماهنگی اقدام‌ها در این زمینه است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تصریح کرد: هزینه‌های عمرانی زیادی در پارس جنوبی شده، اما به‌دلیل نبود تمرکز در اطلاعات مربوط به این طرح‌ها و جزیره‌ای عمل کردن شرکت‌ها بازخورد مناسبی نداشته است.

اسدی با بیان اینکه تمرکز تصمیم‌ها و اقدام‌ها در زمینه مسئولیت اجتماعی سبب رضایت‌مندی بیشتر و اثربخش‌تر در منطقه می‌شود، اظهار کرد: در این کارگروه ابتدا اولویت‌های مورد نیاز منطقه در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی تعیین و با نظر اعضا اجرایی می‌شود.

تأمین پایدار گاز؛ بزرگترین مسئولیت اجتماعی مجتمع پارس جنوبی

در ادامه این نشست احمد باهوش، سرپرست شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: یکی از بزرگترین مسئولیت‌های اجتماعی این مجموعه، تامین حداکثری و پایدار گاز مورد نیاز هموطنان است.

وی افزود: اقدام‌های شاخص مسئولیت‌های اجتماعی در شهرستان‌های همجوار پارس جنوبی باید با انسجام، همگرایی و در کارگروهی تخصصی با عضویت شرکت‌های اصلی مستقر منطقه با راهبری سازمان منطقه ویژه انجام شود.

سرپرست شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: مردم مناطق پیرامونی پارس جنوبی که آب، خاک و هوای خود را در اختیار صنعت قرار داده‌اند، شایسته‌ بهترین‌ها هستند و باید برای شکوفایی این مناطق گام‌های مهم برداشت.

باهوش گفت: بودجه‌هایی که برای مناطق پیرامونی تعریف می‌شود باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در مسیر اولویت‌های مهم زیربنایی قرار گیرد.

به گفته وی، مجتمع گاز پارس جنوبی در کنار بزرگترین رسالت مسئولیت اجتماعی خود، که همان تولید مستمر و پایدار است در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی در چارچوب قانون و اختیارات با محور سازمان منطقه ویژه پارس حرکت می‌کند.

بابک دارابی، مشاور اجتماعی وزیر نفت نیز در این نشست تصریح کرد: تمرکز اطلاعات طرح‌های عمرانی اجتماعی وزارت نفت در قالب پایگاه منسجم داده‌ای بیش از پیش مورد نیاز است؛ داده‌های متمرکز در این زمینه سبب می‌شود تصمیم‌های شفاف و اثربخش‌تر و بر همین اساس درخواست‌های غیر متمرکز و پراکنده نیز مدیریت می‌شود.

وی تاکید کرد: تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد، آموزش مردم بومی و مشارکت مدنی از جنبه‌های اثربخش مسئولیت‌های اجتماعی است که مغفول واقع شده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: گام نخست برای اثربخش ساختن هزینه‌های وزارت نفت در زمینه مسئولیت اجتماعی تمرکز این فعالیت‌ها در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از سوی وزیر نفت به این سازمان تکلیف شده است.

دارابی گفت: با تهیه بسته نرم‌افزاری و پایگاه داده‌های مسئولیت اجتماعی می‌توان تصمیم‌ها را متمرکز کرد و بر اساس دانش‌افزایی پیشرفت داد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر