/
۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
وزیر صمت:

بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از رویکردهای جدی دولت سیزدهم را حمایت از تولید خواند و گفت: در این راستا بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات لازم به واحدهای تولیدی هستند.
کد خبر : ۴۶۵۴۸
نبض نفت-محمد فاطمی امین که به عنوان یکی از وزرا کابینه در کنار رییس جمهور به سنندج سفر کرده است روز جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی کسری سنندج با اعلام اینکه برای تامین اعتبار واحدهای تولیدی کردستان یک هزار میلیارد تومان مصوب شده است، اظهار داشت: تلاش می شود از این محل تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی تامین شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه واحد تولیدی کاشی کسری سنندج تاکنون از تسهیلات بانکی استفاده نکرده بانک‌ها موظف هستند که اعتبار مورد نیاز آن را تامین کنند.
 

توسعه کارخانه کاشی کسری نیازمند پرداخت تسهیلات است

مدیرعامل شرکت صنایع کاشی کسرای سنندج نیز در این بازدید گفت: طرح توسعه کاشی کسری نیازمند یک هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال تسهیلات  است و در صورت تامین آن برای ١٥٢ نفر دیگر اشتغال ایجاد می‌شود.

محمد روشنفکر با بیان اینکه در حال‌حاضر ٢٠٠ نفر به‌صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند، افزود: مهم‌ترین مشکل این واحد در فاز توسعه عدم تامین تسهیلات مورد نیاز است که در کار گروه تسهیل و رفع موانع استان هم مصوب شده اما تاکنون از سوی بانک پرداخت نشده است. 

بازدید از کارخانه لاستیک بارز کردستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین امروز جمعه از کارخانه لاستیک بارز کردستان بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید اظهار داشت: یکی از اولویت های کاری این وزارتخانه حمایت از کارخانه ها و واحدهای تولیدی فعال است.

فاطمی امین  اضافه کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت مشکلات و مسائل زیادی هم چون عدم ثبات قوانین و مقررات، تورم بالا و وابستگی قیمت‌ها به نرخ ارز وجود دارد  که ثبات نرخ ارز موجب کنترل گرانی و تورم خواهد شد.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر