/
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
قیمت نفت؛

روند افزایش ملایم نفت ادامه یافت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار ضعیفتر و عرضه محدود که نگرانیها نسبت به رکود اقتصادی و قرنطینه های کرونایی در چین را تحت الشعاع قرار داد، افزایش یافت.
کد خبر : ۴۶۷۳۰

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز ، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ۶۹ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۲.۱ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت با ۲۷ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۷ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه ۱.۹ درصد صعود کرده بود.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته با بزرگترین کاهش هفتگی در یک ماه اخیر روبرو شدند که نتیجه نگرانی سرمایه گذاران از وقوع رکود اقتصادی و متاثر شدن تقاضا برای سوخت بود. تست انبوه کووید در بخشهایی از چین، هفته جاری ادامه یافت و نگرانیها نسبت به چشم انداز تقاضا برای نفت در این کشور که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است را برانگیخت.

با این حال محدود ماندن عرضه نفت، از قیمتها پشتیبانی کرد. همان طور که انتظار می رفت، سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی هیچ وعده ای از سوی این کشور برای افزایش عرضه نفت را به دنبال نداشت.

بایدن از تولیدکنندگان نفت منطقه خلیج فارس می خواهد با افزایش بیشتر تولید، به کنترل قیمتهای نفت و مهار تورم کمک کنند. آموس هوچ استاین، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور امنیت انرژی در یک برنامه تلویزیونی شبکه سی بی اس گفت: این سفر منجر خواهد شد تولیدکنندگان نفت اقدامات بیشتری را از نظر عرضه انجام دهند، اما وی به کشور یا کشورهایی که تولید نفتشان را افزایش خواهند داد، اشاره ای نکرد.

بادن مور، مدیر تحقیقات کالا در بانک ملی استرالیا در یادداشتی نوشت: در حالی که هیچ وعده فوری برای افزایش تولید نفت وجود نداشته است، اما آمریکا مکررا اعلام کرده است که انتظار دارد میزان عرضه نفت به تدریج افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، نشست بعدی وزیران اوپک پلاس سوم اوت برگزار می شود و با توجه به نزدیک شدن به زمان پایان توافق نفتی فعلی، به دقت از سوی بازارهای نفت دنبال می شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر