/
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

تجمع دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مهندسی مقابل وزرات علوم

دانشجویان رشته‌های مهندسی مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌های کشور در اعتراض به تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی امروز مقابل وزرات علوم تجمع کردند.
کد خبر : ۴۶۹۸

 

پایگاه خبری نبض نفت - دانشجویان رشته‌های مهندسی دانشگاه های کشور که به صورت ناپیوسته تحصیل کرده اند، در اعتراض به تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی صبح امروز در مقابل وزرات علوم تجمع کردند.

علی مصلی یکی از دانشجویان در توضیح این تجمع و درخواست دانشجویان به خبرگزاری دانشجو، گفت: طبق مصوبه ششم آبان امسال در تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی کشور، قانونی وضع شده که حقوق و امتیازاتی که مهندسان داشتند را از آن‌ها سلب می‌کند.

وی در ادامه افزود: به این معنی که دانشجویانی که کارشناسی ناپیوسته خوانده اند، با دارندگان کارشناسی پیوسته امتیازات متفاوتی خواهند داشت؛ یعنی دانش آموزان که از دبیرستان وارد دانشگاه شده اند، امتیازات خاص خودشان را دارند و هنرستانی و کاردانشی‌ها تمام امتیازات شان حذف شده است. این مصوبه بر روی سرنوشت خیلی‌ افراد تاثیر گذاشته است.

این دانشجوی رشته مهندسی معماری ادامه داد: سئوال اینجاست که اگر قرار بود چنین اتفاقی بیفتد، پس چرا مراکز کاردانش و فنی و حرفه‌ای راه اندازی شده است؟ دانشجویی که در هنرستان درس خوانده آیا کسر شان مهندسی کشور است؟ اگر واقعا چنین نیست پس چرا این همه تفاوت؟ مگر خون دانشجویانی که ریاضی فیزیک بوده اند و عنوان پیوسته را به دوش می‌کشند با من که معماری خوانده ام و وارد دانشگاه شده ام، متفاوت است؟ آیا این مصوبه عادلانه است یا ظالمانه؟

مصلی در ادامه افزود: تجمعی که مقابل وزارت علوم برپا شد، از همه طیف‌های دانشجویان و استان‌های مختلف تشکیل شده بود؛ در میان این جمعیت بودند افرادی که مراحل استخدام خودشان را در وزارتخانه‌ای طی می‌کردند و با تصویب این مصوبه برنامه زندگی شان کاملا تغییر کرد.

وی ادامه داد: این مصوبه تنها برای ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر تاثیر نگذاشته است؛ میلیون‌ها نفر هستند که در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش درس خوانده اند و وارد دانشگاه شده اند؛ این مصوبه باعث شده خیلی از دانشجویان به فکر انصراف بیفتند و متاسفانه صدای این دانشجویان شنیده نمی‌شود، اما قطعا صدای اعتراض افراد بیشتری بلند خواهد شد.

این دانشجو در ادامه با توضیح تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی افزود: در تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی آمده است "دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی پیوسته علمی کاربردی یا تکنولوژی در رشته‌های هفت گانه ساختمان می‌توانند با داشتن سایر شرایط لازم صلاحیت طراحی محاسبات فقط در پایه سه بدون امکان ارتقا با شماره مرتبط دریافت کنند.

مصلی گفت: در اجرای ابلاغیه شماره ۲۷۸۸۲/۴۰۰ مورخ 94/5/25 صلاحیت طراحی برای دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته، علمی کاربردی، کاربردی یا تکنولوژی در رشته‌های اصلی ساختمان که دارای مدارک کاردانی در رشته‌های اصلی یا رشته مقطع کارشناسی است، فقط در پایه سه بدون امکان ارتقا با شماره مرتبط امکان پذیر است.

این دانشجو تصریح کرد: این موضوعی است که دانشجویان به آن اعتراض دارند و قرار است فردا نیز این تجمع اعتراضی در برابر وزارت علوم با حضور تعداد بیشتری از دانشجویان برگزار شود.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر