/
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای علنی کردن محتوای حکم بازرسی اقامتگاه ترامپ؛

ترامپ: موافقم

وزارت دادگستری آمریکا با درخواست از دادگاهی در ایالت فلوریدای این کشور در راستای خارج کردن حکم تفتیش اقامتگاه تفریحی دونالد ترامپ از حالت مهر و موم شده اقدام کرده است.
کد خبر : ۴۷۲۶۷

به گزارش نبض نفت به نقل از  به نقل از فرانس ۲۴، مریک گارلند دادستان کل آمریکا اظهار کرد، یورش جنجالی اخیر ماموران اف.بی.آی به اقامتگاه تفریحی دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا موسوم به مارالاگو را "شخصا تایید کرده" و در اقدامی شدیدا نامعمول درخواست کرده تا حکم صادره در موجه ساختن این تفتیش علنی شود.

اگر دادگاه با این درخواست موافقت کند حکم جست‌وجوی این اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از سوی ماموران اف.بی.آی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مریک گارلند، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا در حالی فاش کرد که شخصا این حکم تفتیش اقامتگاه ترامپ را تایید کرده که وزارت دادگستری آمریکا تاکنون دلیل آن جست‌وجو را علنی نکرده اما جزییات آن ممکن است در حکم دادگاه موجود باشد.

گمانه زنی شده که این اقدام برای تفتیش که روز دوشنبه اتفاق افتاد به تحقیقات درباره این موضوع که آیا رئیس جمهور سابق آمریکا اسناد محرمانه و محتواهای حساس را بعد از پایان دوره ریاست جمهوری اش با خود از کاخ سفید برده یا خیر مرتبط باشد.

از سوی دیگر دونالد ترامپ گفت که وی با افشای یادداشت بازرسی که به FBI اجازه داده محل اقامت او را در فلوریدا تفتیش کند ، مخالفت نخواهد کرد.

روزنامه واشنگتن پست، به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد نوشت که اسناد مرتبط با تسلیحات هسته‌ای از جمله اقلامی است که ماموران اف‌بی‌آی در مارالاگو  به دنبالش بودند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر