/
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳

کتاب «مجموعه دستورعمل‌های طب صنعتی» در صنعت نفت رونمایی شد

کتاب مجموعه دستورعمل‌های طب صنعتی تهیه شده توسط شورای تخصصی طب صنعتی و متخصصان طب کار در واحد سلامت کار و HSE سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت رونمایی شد.
کد خبر : ۴۷۲۸

      

پایگاه خبری نبض نفت - حبیب اله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن قدردانی از اعضای شورای تخصصی طب صنعتی گفت: کار بسیار ارزشمندی انجام شده و در حوزه طب صنعتی وزارت نفت گام‌های موثری برداشته است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نحوه اجرای این دستورعمل‌ها گفت: امیدوارم با اجرایی شدن صحیح این دستورعمل‌ها در مناطق مختلف شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در سطح صنعت نفت باشیم.

سعیده عندلیب، معاون بهداشت اداره کل بهداشت ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت در ابتدا با اشاره به تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی کار درباره بیماری‌های مرتبط با کار گفت: آمارها حکایت از آن دارد که حدود چهار درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشورها هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم بیماری و حوادث شغلی است و این آمار اهمیت خدمات بهداشتی و درمانی در حذف یا کنترل مواجهه کارکنان با بیماری‌ها و حوادث را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: دستورعمل‌های جمع آوری شده نشان دهنده اهمیت ضرورت خدمات و مهارت متخصص طب کار در پایش مستمر سلامت شغلی کارکنان است.

در همین حال، مجید رزاقی، مدیر سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اهمیت حفظ و ارتقای سلامت کارکنان در بهره‌وری کار گفت: کار مهم انجام شده و نقطه قوت آن این است که تنها در صنعت نفت انجام شده و باید از این دستورعمل‌ها در ارکان اصلی بهره‌وری استفاده کرد.

پیمان فریدنیا، رئیس سلامت کار و HSE سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز با اشاره به اهمیت مجموعه دستورعمل‌های طب صنعتی در صنعت نفت گفت: این کتاب در سال ۸۷ در بخش‌های مختلف تدوین  و در سال ۹۰ چاپ شد اما از ابتدای سال ۹۶ بر اساس تازه‌ترین اطلاعات ازسوی اعضای شورای تخصص طب صنعتی و متخصصان طب کار بازنگری، تالیف و چاپ شد.

رئیس سلامت کار و HSE سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: اجرایی شدن این دستورعمل ها نیازمند همکاری رؤسا مراکز، منابع انسانی و واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست مراکز است که امیدواریم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

در ادامه آیین رونمایی از کتاب مجموعه دستورعمل‌های طب صنعتی، محمد رفیعی، رئیس آموزش، مطالعات و تحقیقات سازمان با اشاره به اهمیت این دستورعمل‌ها گفت: از دیگر سازمان‌ها درخواست‌های متعددی برای دریافت این کتاب و استفاده و الگو قراردادن دستورعمل ها ارائه شده و این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

دستورعمل‌های موجود در این مجموعه با هدف رعایت اصول و قواعد انجام معاینات طب صنعتی به‌صورت هدفمند و نیز ایجاد یکپارچگی در فعالیت‌های اجرایی مراکز طب صنعتی، توسط شورای تخصصی طب صنعتی و متخصصان طب کار در واحد سلامت کار و  HSE سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تهیه شده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر