/
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

ابرپروژه آب غدیر ۵۲ درصد از جمعیت خوزستان را تحت پوشش قرار می دهد/رشد ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های بزرگ در صنایع نفت و گاز خوزستان، اظهار کرد: همه سفرهای یکسال اخیر اوجی به خوزستان در مسیر توسعه و عمران این استان بوده است.
کد خبر : ۴۷۴۲۱

نبض نفت-صادق خلیلیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم توسعه میدان مشترک یاران، آغاز عملیات اجرایی توسعه نگهداشت میدان نرگسی، آغاز عملیات اجرایی طرحPDH بیدبلند و افتتاح پروژه های مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: با اشاره به اینکه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به خوزستان اختصاص داده شد که منجر به رشد و توسعه استان می‌شود. 

وی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته است و ۳۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان طی سه سال اختصاص داده است.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه با اقدام‌های انجام شده نرخ رشد اقتصادی خوزستان در یکسال اخیر دو برابر شده و نرخ بیکاری کاهش یافته است، تصریح کرد: صادرات غیرنفتی نیز در این استان ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ابر پروژه آب غدیر که ۵۲ درصد از جمعیت خوزستان را زیر پوشش قرار می‌دهد اکنون در مرحله بهره‌برداری آزمایشی است و پس از آن نیز آب باکیفیت و پایداری را در خوزستان خواهیم داشت که از دز به مناطق غرب، جنوب و مرکزی استان منتقل می‌شود.

خلیلیان بیان کرد: در بحث جمع‌آوری فاضلاب شهری نیز اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده و کارها سرعت قابل توجهی گرفته است، در بحث آب شرب روستایی نیز پارسال به ۱۱۰۰ روستا و امسال تاکنون به بیش از ۴۰۰ روستا آب‌رسانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: درباره صنایع نفت و گاز ظرفیت‌های بزرگی در خوزستان وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم. تکمیل زنجیره ارزش افزوده برای ما بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد تا با توسعه صنایع پایین‌دست اشتغال و افزایش تولید و ارزآوری بیشتری را در خوزستان داشته باشیم.

منبع :ایلنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر