/
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
معاون اول رئیس‌جمهوری:

نفت ایران فروخته و پولش جابه‌جا می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در گذشته نفتی که می‌فروختیم وجه آن را در اختیار نداشتیم و کالاهای اساسی ما همه به خط قرمز رسیده بود، گفت: با راهنمایی مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهوری، نفت‌مان را فروختیم، پولمان را جابه‌جا کردیم و کالاهای اساسی آوردیم.
کد خبر : ۴۷۶۳۷
نبض نفت-محمد مخبر امروز (یکشنبه، ۱۳ شهریورماه) در رویداد اجلاسیه جهادگران کشور گفت: ابتدا که دولت را تحویل گرفتیم با مشکلات زیادی مواجه بودیم؛ وضع فروش نفت ما مناسب نبود، طوری که نفتی که می‌فروختیم وجه آن را در اختیار نداشتیم، کالاهای اساسی ما همه به خط قرمز رسیده بود.

وی افزود: کشورهای اطراف ما مدعی بودند دیپلماسی را می‌فهمند و کشورهای منطقه علیه ما بودند، اما با این راهنمایی که مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهوری کردند، نفتمان را فروختیم، پولمان را جابه‌جا کردیم و کالاهای اساسی آوردیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: تدبیر رهبر معظم انقلاب را باید اینجا دید، کشور ما در جنگ تحمیلی بود و سران کشورها برای میانجی می‌آمدند، اما امروز کشورها از ما می‌خواهند برای حل مسائل بین‌المللی میانجیگری کنیم.

مخبر اظهار کرد: با همین راهبرد امروز نفت‌مان را فروختیم، پولمان را جابه‌جا کردیم. روزانه ۷۵۰ نفر در اثر کرونا در کشور فوت می‌شدند که نه واکسن و نه اجازه ساخت آن را می‌دادند و تجهیزات را هم تحریم کردند. وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد در دو ماه، ۱۵۰ میلیون دوز واکسن وارد شد و تا امروز حدود ۶۰ میلیون دوز واکسن هم در داخل کشور ساخته شده است.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر