/
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
احسان درودیان مجری طرح احداث تلمبه‌خانه‌ها و پایانه‌های خط لوله بندرعباس، سیرجان و رفسنجان:

اشتغال ۳۵۰ نفر در طرح احداث تلمبه‌خانه‌ها و پایانه‌های خط لوله بندرعباس، سیرجان و رفسنجان

مهندس احسان درودیان از اشتغال ۳۵۰ نفر در طرح احداث تلمبه‌خانه‌ها و پایانه‌های خط لوله بندرعباس، سیرجان و رفسنجان خبر داد و گفت سازه‌های ساختمانی صنعتی و غیرصنعتی این طرح ساخته شده است.
کد خبر : ۴۷۷۳۴
به گزارش نبض نفت-گفتگو با مهندس احسان درودیان، مجری محترم طرح احداث تلمبه‌خانه‌ها و پایانه‌های خط لوله بندرعباس، سیرجان، رفسنجان را در ادامه بخوانید...

 لطفا ضمن معرفی طرح، کلیات آن را هم بفرمایید.
 دراین طرح تلمبه‌خانه‌ها و پایانه‌های طرح احداث خط لوله بندرعباس، سیرجان، رفسنجان اجرا می‌گردد و با انجام آن، ظرفیت انتقال فرآورده کشور روزانه ۳۰۰ هزار بشکه معادل ۵۰ میلیون لیتر افزایش می‌یابد. در مجموع با احتساب خط قدیم، امکان ارسال روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر فرآورده، از مبداء بندرعباس، توسط این دو خط فراهم خواهد شد.
مبلغ پیمان این پروژه در بخش ریالی، تقریبا ۱۵۰ میلیارد تومان و در بخش ارزی ۴۵.۶ میلیون یورو است. پیمانکار پروژه نیز دو شرکت داخلی رامپکو و EIED و مشاور آن، شرکت مهندسین مشاور پارس است. شروع پیمان نیز از تیر ماه ۹۹  و مدت زمان اجرای آن ۳۶ ماه است.

ابعاد اجرایی پروژه و اقداماتی که طی آن انجام می‌گیرد چیست؟
 بمنظور افزایش توان پمپاژ، در خلال این پروژه، الکتروپمپ‌های جدیدی در داخل تلمبه‌‌خانه‌های موجود تعبیه خواهد شد، به طوری که در تلمبه‌خانه بندرعباس ۴ دستگاه الکتروپمپ و یک دستگاه دیزل‌پمپ، در قطب‌آباد ۳ دستگاه الکتروپمپ و یک دستگاه دیزل‌پمپ، در مهرآران هم ۴ دستگاه الکتروپمپ به اضافه یک دستگاه دیزل‌پمپ به مجموعه تاسیسات موجود افزوده خواهد شد. تجهیزات دریافت و ارسال توپک، صافی‌ها، ساختمان‌های صنعتی و ساختمان پست تامین برق مورد نیاز پروژه نیز از دیگر مواردی است که به تلمبه‌خانه‌های موجود افزوده خواهد شد.

 چه درصدی از تجهیزات لازم از داخل تهیه می‌شود؟
 تمامی تجهیزات اصلی این طرح شامل پمپ‌ها، تجهیزات ارسال و دریافت، توپک، صافی، مخازن زیرزمینی، پمپ‌های جانبی و شیرهای دستی و برقی، لوله‌ها، فلنج و اتصالات و ترانس به سازندگان داخلی سفارش‌ داده شده، از این جهت، این پروژه اولین پروژه خطوط لوله محسوب می‌شود که نزدیک به صددرصد تجهیزات آن عمدتاً توسط شرکت‌های داخل کشور ساخت و تامین می‌شود.

 درباره مراحل اجرایی و پیشرفت پروژه توضیح بفرمایید.
 در حال حاضر، سازه ساختمان‌های صنعتی و غیر صنعتی مربوط به تمامی تلمبه‌های طرح، ساخته شده و در مرحله نصب تجهیزات داخلی است. همچنین برخی از تجهیزات اصلی طرح، شامل تجهیزات ارسال و دریافت توپک، صافی، شیرهای دستی، ترانس‌ها، سازه‌های فولادی سایبان پمپ‌های اصلی، به سایت حمل شده و سایر تجهیزات در مرحله ساخت است.
ضمنا تعدادی از پمپ‌های طرح نیز در مرحله تکمیل ساخت و تست قرار دارند.
پیشرفت کلی این پروژه ۳۸ درصد است که به تفکیک، در بخش مهندسی، ۷۰ درصد، در بخش کالا ۴۰ درصد و در بخش ساختمان و نصب ۲۳ درصد پیشرفت داشته است. ضمنا تجهیزات اصلی طرح، سفارش‌گذاری شده و یا در حال ساخت است. پایان پروژه نیز تیرماه ۱۴۰۲ پیش‌بینی می‌شود.

در بحث اشتغال پروژه هم لطفا توضیح دهید.
 میزان اشتغال و تعداد نیروی انسانی متخصص مشغول در سایت پروژه، بیش از ۲۰۰ نفر بوده که با احتساب پرسنل دفاتر تهران، به ۳۵۰ نفر می‌رسد.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر