/
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

وزیر نفت: احداث ۳ پتروشیمی، نقش مهمی در توسعه کهگیلویه و بویراحمد ایفا خواهد کرد

وزیر نفت گفت: احداث ۳ پتروشیمی در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی خواهد داشت.
کد خبر : ۴۷۸۰

نبض نفت -  " بیژن نامدار زنگنه" پنجشنبه، ۱۹ بهمن ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که پتروشیمی گچساران قریب به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: پتروشیمی گچساران در فاز تجهیز قرار گرفته است و کمک‌های فنی در این حوزه انجام خواهد شد.
وی اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد موقعیت ممتازی دارد و می‌تواند ارتقا یابد و این استان جغرافیای خوبی دارد و در اقتصاد ملی ایفای نقش می‌کند.
وزیر نفت خاطرنشان کرد: این استان پل ارتباطی بین استان‌های مختلف شده است و گردشگری در این استان مهم است و مسائل فرهنگی و زیست محیطی در استای احداث پروژه پارک جنگی یاسوج لحاظ می‌شود.
زنگنه تصریح کرد: دو پتروشیمی در حال اجراست که پتروشیمی گچساران یک میلیارد دلار هزینه شده است و قریب به ۵۰ درصد پیشرفت دارد.
وی با اشاره به پتروشیمی بویراحمد ادامه داد: احداث این پروژه بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد و تحول بزرگی در استان ایجاد می‌کند.
وزیر نفت عنوان کرد: پتروشیمی‌های دهدشت، گچساران و بویراحمد نقش مهمی در توسعه استان خواهند داشت.
زنگنه رفع مشکلات گزینش در حوزه بومی گرایی‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: محدودیت‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید مشکلات در حوزه نیروی انسانی حل شود.
وی با اشاره به توسعه گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: میانگین بهره‌مندی از گازرسانی در این استان تا پایان امسال به ۸۰ درصد می‌رسد در حالی که میانگین کشوری ۷۵ درصد است.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید
منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر