/
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

چرا برخوردهای اشتباه و نادرست باعث آسیب به جامعه و جوانان می‌شود؟

عدم آموزش کارکنان باعث بروز برخی برخوردهای اشتباه و نادرست می‌شود که تبعات زیادی برای کشور و جامعه به دنبال دارد. مرگ مهسا امینی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نبود آموزش کافی برای عوامل اجرایی را باید یکی از دلایل این گونه حوادث برشمرد.
کد خبر : ۴۸۰۲۵
چرا برخوردهای اشتباه و نادرست باعث آسیب به جامعه و جوانان می‌شود؟

یادداشت- فریدون امیری پارسا از فعالان جامعه کارگری

نبض نفت- عدم آموزش کافی نیروهای حفاظتی، نظامی و شبه نظامی و بسیاری از کارکنان وزارتخانه‌هایی مانند وزارت کشور و وزارت دادگستری و قوه قضائیه، وزارت دفاع، حراست تمامی وزارتخانه‌ها و.... به دلیل وجود شرکت‌های تامین نیرو و پرسنل باقرارداد موقت، و همچنین عقد قرارداد موقت مستقیم نیروها با خود وزارتخانه‌ها(به خاطر سود بیشتر) خود به خود به دلیل موقت بودن، بسیاری از مواد قانون کار و دیگر قوانین حاکم دور زده شده و هزینه آموزش که مهمترین قسمت شغلی به شمار می‎رود متاسفانه حذف شده است. این نهادها فکر می‌کنند با حذف این هزینه‌ها و دیگر خدمات، دولت را کوچک کرده و بخش مهمی از نیروهای خدماتی، عملیاتی، تخصصی چون حفاظت و حراست و پلیس‌های مبارزه با مفاسد و بازرس‌ها و مامورین مالیات و بیمه‌ها و حتی کنتورخوان‌ها و... که به صورت مرتب به منازل مردم مراجعه می‌کنند و مشاغل نیمه تخصصیمانند گشت‌های مناسبتی، پلیس‌های محله و.......اینها همه در طول سال و سال‌های گذشته بارها و بارها به اشکال مختلف باعث درگیری، بدبینی، بحث و جدل، حتی زد و خورد و کتک‌کاری و توهین و ... شده است. این گونه برخوردها و نداشتن آموزش کافی برای عوامل اجرایی باعث شده تعداد زیادی از مردم و نوجوانان و جوانانی چون امینی و امینی‌ها را دچار انواع بیماری‌های روحی، عصبی، روانی، و انواع سکته‌ها و محکومیت‌ها و .....کرده که اگر همچنان ادامه داشته باشد به غیر از هزاران نفر به طور مستقیم، صدها هزار نفر از خانواده‌های آنها در سکوت و بی‌خبری دچار چنین آسیب‌هایی خواهند شد.

امیدوارم هر چه زودتر این واسطه‌ها و شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو و قراردادهای موقت که عامل مهم حدف مقوله مهم آموزش هستند، ریشه‌کن شوند و شرکتها و وزارتخانه‌ها بدون توجه به ضررهای ریالی از نو تمامی قوانین و مقررات قانونیدر حق پرسنل خود را بروز کرده، تا هر نیرویی وقتی در پست و سمت و محل خاصی برای خدمات‌رسانی قرارگرفت بداند تکریم ارباب رجوع و برخورد با مردمی که نه پرونده پزشکی او را دیده و نه از مشکلات روحی روانی و خانوادگی آنها باخبر است چگونه باید باشد!! متاسفانه هر چقدر ما فعالین کارگری فریاد می‌زنیم صاحبان شرکت‌های پیمانکاری و حامیان آنها که در بدنه دولت و مجلس حضور یا نفوذ دارند یا دارای این گونه شرکت‌ها هستند و یا به عنوان انگل از اینها تغذیه می‌کنند و بیش از بیست و هفت سال است که با دور زدن قوانین، قانون گذاران و دلسوزان نظام و انقلاب را فریب می‌دهند. با حذف این شرکت‌های پیمانکاری مشکلات در کشور را به حداقل برسانیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر