/
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

۶ شرکت نفت و گاز روسیه در صف قرارداد با ایران

سفیر ایران در روسیه از ورود ۶ شرکت نفت و گاز روسی به ایران در نیمه اول سال ۲۰۱۸ خبر داد.
کد خبر : ۴۸۰۳

به گزارش نبض نفت به نقل از اسپوتنیک مهدی سنایی اعلام کرد: هر اقدام نظامی در سوریه باید با پذیرش کشور میزبان باشد.
وی در این مصاحبه در خصوص عملیات‌ها در عفرین سوریه گفت: جمهوری اسلامی براساس منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی برای حفظ یکپارچگی سرزمینی در سوریه فعالیت می‌کند و براین باور است که هر اقدام نظامی و حضور نظامی در سوریه باید با پذیرش کشور میزبان باشد.
اسپوتنیک در توضیح به عملیات 20 ژانویه نیروهای مسلح ترکیه تحت عنوان عملیات شاخه زیتون در منطقه کردنشین عفرین اشاره کرد و نوشت: آنکارا معتقد است نیروهای کرد ساکن این منطقه در ارتباط بانیروهای دموکراتیک کرد و پ ک ک در داخل ترکیه اند و این گروه ها را در لیست گروه های تروریستی شناسایی کرده است.
سنایی در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفته است: کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه که در سوچی روسیه برگزار شد بزرگترین قدم برای حل و فصل سیاسی مشکلات در سوریه با توجه به عدم پیشرفت در مذاکرات ژنو بوده است.
سفیر ایران در روسیه گفته: تهران امیدوار است قرادادی با شرکت‌های نفت و گاز روسیه در سال 2018 امضا کند . این پیشرفت قابل توجهی در همکاری های فی مابین ایران و روسیه است. به ویژه در مورد روس‌نفت و گازپروم. شش شرکت نفت و گازی بزرگ روسیه تفاهم نامه‌هایی را آماده کرده و تعدادی از آنها مواد پروژه‌هایشان را نیز تهیه کرده‌اند.
او تاکید کرده برخی از این شرکت ها به امضای یک توافق با ایران نزدیک ترند. از جمله آنها می‌توان به روس نفت و گازپروم و زاروبژنفت اشاره کرد که قرارداد اولیه را نیز با ایران امضا کرده‌اند. در مورد گازپروم نفت و لوک اویل نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.
سنایی از آماده شدن قرارداد با گازپروم برای همکاری در پروژه گاز مایع طبیعی ایران در نیمه اول 2018 خبر داد و گفت: طرف ایرانی امیدوار است. ما می‌خواهیم کمپانی‌های روسی در امضای قراردادهای مرتبط عجله کنند.
مهدی سنایی در این مصاحبه گفت: ایران آماده همکاری با روسیه، چین و کشورهای اروپایی است و سعی می‌کند از برجام حفاظت کند. اما اگر این توافق نقض شود ایران نیز سناریوهای خود را دارد. ایران روش‌هایی برای مقابله به مثل خواهد داشت.
سفیرایران در روسیه از روسیه برای مواضع عادلانه و به حقش در برجام تشکر کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر