/
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
برای نخستین بار محقق می‌شود؛

استفاده از غربال‌های مولکولی در زیرسازی جاده ها و ابنیه‌

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با پیشنهاد کارشناسان محیط زیست شرکت آغاجاری برای نخستین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از غربال‌های مولکولی کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰ در زیرسازی جاده‌ها، ابنیه‌ و زیرساخت‌های بتنی استفاده خواهد شد.
کد خبر : ۴۸۰۸۸

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، علی شکیبا کیا گفت: غربال‌های مولکولی از پسماندهای به جا مانده در زمان تعمیرات اساسی کارخانه‌های گاز و گاز مایع است که وظیفه نم‌زدایی و حذف رطوبت از سیال گاز را به‌عهده دارند.

وی افزود: با توجه به ترکیبات و ساختار مستحکم این غربال‌ها پس از مطالعات و بررسی‌های آزمایشگاهی از سوی واحد محیط زیست و مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مجوز لازم برای استفاده از این غربال‌ها  در زیرسازی جاده‌ها، ابنیه‌ و زیرساخت‌های بتنی اخذ شد.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاریبا اشاره به کاهش هزینه‌های امحای این پسماند اعلام کرد: هزینه صرفه‌جویی‌شده در امحای پسماندها در هر تعمیرات اساسی بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است که با استفاده از این طرح در این هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر