/
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه برزیل؛

تاکید بر گسترش روابط در دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه برزیل

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای برزیلی خود دیدار کرد.
کد خبر : ۴۸۱۷۵
نبض نفت-امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با کارلوس فرانسا همتای برزیلی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و پیرامون روابط دو جانبه، موضوعات مورد اهتمام مشترک و رایزنی‌های فیمابین در مجامع بین المللی و منطقه ای تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با یادآوری قدمت  ۱۲۰ ساله مناسبات میان ایران و برزیل، آن را سرمایه ای ارزشمند برای پیشبرد و توسعه مناسبات در زمینه های مختلف دانست.

امیرعبداللهیان افزود: ما در بخش دولتی باید، حمایت و پشتیبانی خود را از شرکت های خصوصی به عمل آوریم  تا بیش از گذشته شاهد توسعه مناسبات اقتصادی و افزایش تبادل تجاری باشیم.

کارلوس آلبرتو فرانکو فرانسا وزیر امور خارجه برزیل نیز در این دیدار ضمن تاکید بر وجود منافع مشترک میان دو کشور، آمادگی برازیلیا را برای افزایش مبادلات تجاری و عملیاتی کردن توافقات فیمابین اعلام کرد.

وی همچنین افزود: ایران شریک قابل اعتمادی برای گسترش مناسبات اقتصادی در منطقه غرب آسیا می باشد.

طرفین در این دیدار بر گسترش روابط در حوزه های فناوری، کشاورزی و تبادل تجربه در زمینه های محیط زیست، حمایت متقابل از نامزدهای دو کشور در مجامع بین المللی و نقش برجسته گروه بریکس در تقویت چندجانبه گرایی در نظام بین الملل تاکید کردند.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر