/
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
رافائل گروسی ؛

رافائل گروسی به کی‌یف و مسکو می‌رود

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییترش از سفر به کی‌یف خبر داد؛ از طرفی معاون وزیر خارجه روسیه نیز سفر وی به کی‌یف و همچنین مسکو را تایید کرد.
کد خبر : ۴۸۴۴۴

به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری تاس، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در توییتی نوشت: در مسیر به سمت کی‌یف هستم تا جلسات مهمی را برگزار کنم. اکنون محافظت از ایمنی و امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا بیش از پیش ضروری و مهم است.

گروسی پیشتر به ارمنستان سفر کرده بود و در آنجا اعلام کرد که قصد دارد به مذاکرات با دولت اوکراین ادامه دهد تا یک منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا ایجاد کند. همچنین، یک تیم از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رهبری رافائل گروسی، اوایل سپتامبر از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا بازدید کرد. آژانس بعدا گزارشی را منتشر کرد و خواستار ایجاد منطقه‌ای ایمن در اطراف این تاسیسات شد.

در همین حال، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، مسکو تایید می‌کند که رافائل گروسی در آینده‌ای نزدیک به روسیه سفر خواهد کرد.

ورشینین به خبرنگاران گفت: من تایید می‌کنم که گروسی ابتدا به کی‌یف می‌رود و سپس به مسکو خواهد آمد. این سفر طی چند روز آینده انجام خواهد شد. همچنین گفت‌وگو درخصوص وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در دستور کار سفر رافائل گروسی است.

وی افزود: البته که این مسئله مهم است. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایده‌هایی را مطرح کرد که در حال حاضر کارشناسان درخصوص آن‌ها بحث و گفت‌وگو می‌کنند. از جمله این موارد می‌توان به ایمنی هسته‌ای، پایان دادن به بمباران طرف اوکراینی و عملکرد عادی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اشاره کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پایان خاطرنشان کرد: نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اکنون در خاک فدراسیون روسیه قرار دارد و بر این اساس باید تحت نظارت موسسه‌های مربوطه ما فعالیت کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر