/
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ ؛

برنت ۹۴ دلار و ۸۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۸۶ سنت رسید.
کد خبر : ۴۸۶۴۴

به‌گزارش نبض نفت به نقل از رویترز ، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه به‌دنبال خبر افزایش ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا کاهش یافت. این درحالیست که عربستان و واشنگتن هنوز در مورد طرح اوپک پلاس برای کاهش تولید در تقابل هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 29 سنت معادل 0.31 درصد افزایش به 94 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 30 سنت معادل 0.34 درصد افزایش 89 دلار و 31 سنت معامله می‌شود.

افزایش بیش‌ازحد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا به همراه بالا رفتن ذخایر بنزین این کشور بر قیمت نفت تاثیر گذاشته‌است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا ذخایر نفت این کشور 9.9 میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به هفتم اکتبر افزایش‌یافته و به 439.1 میلیون بشکه رسیده‌است. تحلیلگران انتظار یک افزایش 1.8 میلیون‌بشکه‌ای را داشتند.

ذخایر بنزین آمریکا 2 میلیون بشکه در همان هفته افزایش‌یافته و به 209.5 میلیون بشکه رسیده‌است.

دراین‌بین، عربستان و آمریکا هنوز بر سر تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید اختلاف دارند. عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اوپک انتقادهای واشنگتن را رد کرده و عقیده دارد تقاضای آمریکا برای به تعویق انداختن یک‌ماهه این کاهش تولید پیامدهای منفی اقتصادی خواهد داشت.

کاخ‌سفید اعلام کرده طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده کاهش تولید اوپک پلاس به اقتصاد دنیا آسیب می‌رساند. واشنگتن ادعا می‌کند عربستان سایر اعضای اوپک را برای رای دادن به کاهش تولید تحت فشار گذاشته‌است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر