/
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

صف بنزین در قلعه‌گنج صدای رانندگان تاکسی تلفنی را هم درآورد

شماری از رانندگان تاکسی تلفنی در قلعه‌گنج کرمان برای دومین بار طی چندروز اخیر به منظور بیان مشکلات مربوط به حضور طولانی‌مدت خود در صف‌ جایگاه های عرضه سوخت روز سه‌شنبه مقابل فرمانداری این شهرستان حاضر شدند.
کد خبر : ۴۹۱۹۸

نبض نفت - هفته گذشته نیز تعدادی از این رانندگان مقابل فرمانداری قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان حضور یافتند و درخواست حل مشکل را داشتند.

براساس آمارها حدود ۱۲۰ راننده تاکسی تلفنی یا آژانس در شهر قلعه گنج مشغول به فعالیت هستند.

یکی از این رانندگان گفت: راننده تاکسی تنها وقتی می تواند درآمدی داشته باشد که کار کند و این شرایط کار کردن را برای ما محدود و سخت کرده و بر زندگی ما تاثیر گذاشته است.

دیناری با اشاره به اینکه در روز سه تا چهار ساعت در صف بنزین است گفت: سئوال ما این است که چرا بنزین در این شهر کم است، ما هم به قاچاق بنزین معترض هستیم اما متاسفانه هیچ نظارتی برای کنترل این مساله وجود ندارد و تنها راه حل را محدودیت کارت ها یا توزیع سوخت دیده اند.

ریشه های مشکلات

فرماندار شهرستان قلعه گنج هم با اشاره به اثر قاچاق سوخت بر صف های طولانی به ایرنا گفت: وجود کارت های غیربومی بویژه از کرمان، بندرعباس و میناب در قلعه گنج موجب افزایش سوخت گیری و طولانی شدن صف در جایگاه های سوخت شده است.

محمد فلاح کهن افزود: حدود نیمی از نازل های جایگاه های سوخت خراب است که امکان سوخت گیری سریع تر را غیرممکن می سازد و موجب افزایش صف می شود.

وی با بیان اینکه تانکرهای حامل سوخت نیز بموقع به جایگاه ها نمی رسند ادامه داد: در برخی جایگاه ها نازل های گازوئیل و بنزین از هم جدا نیست و حضور خودروهای سنگین موجب ترافیک و افزایش صف می شود.

به گفته فرماندار قلعه گنج ۱۰ جایگاه توزیع سوخت در قلعه گنج وجود دارد که ۹ جایگاه فعال است و یک جایگاه به دلیل مشکل سیستمی از مرکز، قادر به توزیع سوخت نیست.

طولانی شدن صف ها مقابل جایگاه های عرضه سوخت در جنوب و شرق استان کرمان درحالی است که از یکسو مقابله با قاچاق سوخت ضرورت دارد و از سوی دیگر نباید زمینه زحمت و دردسر شهروندان فراهم شود.

به منظور مقابله با مشکل قاچاق سوخت طی ماه های اخیر محدودیت هایی برای عرضه روزانه از کارت های سوخت ایجاد شده و این درحالی است که مسئولان می گویند کارت های آزاد جایگاه ها از جمله منفذهای مهم است که به همین علت استفاده از این نوع کارت ها در جنوب و شرق کرمان از ساعت ۲۲ تا ۶ بامداد ممنوع شده است.

اقدامات دیگری همچون پایش خودروهایی که به صورت مکرر برای سوخت گیری اقدام می کنند از طریق دوربین نیز در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر