/
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

کاهش آثار ناشی از بروز ریزگردها و خاموشی در شبکه برق اهواز

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر با اشاره به کاهش آثار ناشی از بروز ریزگردها در شبکه برق اهواز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 255 دستگاه کلید گازی، 205 دستگاه کلید جداساز و 2487 عدد اسپیسر در شبکه برق اهواز نصب شده است.
کد خبر : ۴۹۲۴
به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)مسعود صادقی در خصوص بخشی از فعالیت های صورت گرفته برای کاهش آثار ناشی از بروز ریزگردها در شبکه برق اهواز گفت: از ابتدای امسال تاکنون  255 دستگاه کلید گازی، 205 دستگاه کلید جداساز و 2487 عدد اسپیسر در شبکه برق اهواز نصب شده است.
وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون، 9هزار و 363 درخت  متداخل در شبکه فشار ضعیف و بیش از 2600 درخت متداخل درشبکه فشار متوسط برق هرس شده است.
مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر همچنین از تعویض بیش از 45 هزار مقره چینی، سلیکونی و عربستانی معیوب، نصب بیش از 5200 عدد چترک ترانس، اصلاح 2350 دستور کار ترموویژن در راستای برنامه مقابله با آثار ریزگردها در صنعت برق اهواز خبر داد و تصریح کرد: همچنین در راستای همین برنامه تاکنون بیش از 2995 کیلومتر شبکه برق مورد شستشو قرار گرفته است.
مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر یادآور شد: در صورتی که این فعالیت ها براساس یک برنامه زمانبندی دقیق و از پیش تعیین شده انجام نمی شد، اکنون باید شرایط سال گذشته را دوباره در اهواز تجربه می کردیم، این درحالی است که هم اکنون شاهد کاسته شدن بسیار زیاد خسارت ها و خاموشی ها نسبت به سال گذشته هستیم.
برپایه این گزارش، رطوبت شدید به همراه رسوب گرد و غبار در تاسیسات به ویژه خطوط فوق توزیع انتقال و مقره ها، باعث ایجاد اختلال و نارسانا شدن شبکه ها و در نتیجه قطع برق می شود.
دو شب پیش بار دیگر شرایط مشابهی در اهواز رخ داد و در پی آن رطوبت و گرد و غبار به صورت همزمان باعث ایجاد شرایطی شد که می توانست خاموشی های سال گذشته را دوباره در همان وسعت و شاید هم بیشتر رقم بزند؛ اما این بار این اتفاق رخ نداد و میانگین خاموشی هایی که در سال گذشته تا حدود 48 ساعت نیز افزایش یافته بود، امسال به کمتر از نیم ساعت رسید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر