/
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
مهندس سعید سهرابی دبیر همایش توسعه روابط با شرکت‌های دانش بنیان و فناور:

کمک به اقتصاد مولد از رویکردهای اصلی پتروشیمی بندر امام است

مهندس سعید سهرابی دبیر همایش توسعه روابط با شرکت‌های دانش بنیان و فناور با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور گفت کمک به اقتصاد مولد از سیاست‎ها و رویکردهای اصلی پتروشیمی بندر امام به شمار می‎رود.
کد خبر : ۴۹۳۳۱
کمک به اقتصاد مولد از رویکردهای اصلی پتروشیمی بندر امام است
تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی
به گزارش نبض نفت مهندس سهرابی، دبیر همایش توسعه روابط با شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سخنرانی افتتاحیه این همایش که در مرکز همایش‌های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت در حال برگزاری است گفت: طی چند سال گذشته و به خاطر موضوع برجام برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با یک نوسان مواجه بوده‌ایم. در حال حاضر نیز با برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور مواجه هستیم که در این راستا پتروشیمی بندر امام پا به پای این برنامه حرکت می‌کند تا برنامه‌های در نظر گرفته شده برای برنامه هفتم در صنعت پتروشیمی کشور محقق شود.

معاون خدمات فنی پتروشیمی بندر امام جایگاه پتروشیمی بندر امام در صنعت پتروشمی کشور را بسیار مهم دانست و گفت: در حال حاضر حدود 25 درصد از سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اختیار پتروشیمی بندر امام است و این نشان از اهمیت این مجتمع پتروشیمی دارد. وی افزود: در حال حاضر حدود 3 الی 4 میلیارد دلار سرمایه در اختیار داریم و منطقی است که روز به روز این سرمایه را افزایش دهیم.

سهرابی کمک به اقتصاد مولد را از رویکردهای اصلی پتروشیمی بندر امام دانست و گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان فقط به موضوع ارتقاء محصولات و رشد علمی مجموعه فکر می‌کنند و در مقابل از بازاریابی غافل شدهاند.

معاون خدمات فنی پتروشیمی بندر امام در خصوص کاتالیست‌های مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی گفت: تا سال 1403 تلاش میکنیم 83 درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز خودمان را بومی‌سازی کنیم.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر