/
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

۳۳۰ میلیارد ریال از محل فروش سوخت در مرز بانه به خزانه واریز شد

بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال درآمد از محل فروش سوخت در جایگاه مرزی سیرانبند بانه در سال جاری به خزانه واریز شد.
کد خبر : ۴۹۵۳۹
نبض نفت - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان روز یکشنبه در دیدار با فرماندار بانه اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ درصد بیشتر است.

جهانبخش نوکانی یادآور شد: این شرکت در راستای روان سازی و تسهیل صادارات در پایانه مرزی ‌سیرانبند نسبت به الکترونیکی کردن عملیات کنترل باک کامیون‌ها و استفاده از سامانه فروش مرزی اقدام کرده است.

وی با اشاره به افزایش تردد کامیون های ترانشیپی عراقی و رونق کسب و کار در ‌این بازارچه بر آماده کردن زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به رانندگان تاکید کرد و ‌افزود: با تعامل سایر ادارات مرتبط در بازارچه سیرانبند، عملیات الکترونیکی کنترل باک ‌کامیون های عراقی نیز از هفته جاری آغاز شد که تاثیر بسزایی در افزایش درآمد فروش ‌جایگاه و جلوگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی در سطح بازارچه سیرانبند ‌داشته است.

‌مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان به ساماندهی نیروهای کنترلی مستقر در بازارچه، استقرار ۲ باب جایگاه سیار عرضه ‌سوخت در بازارچه و تفاوت قیمت سوخت در ۲ سوی مرز و سوء استفاده افراد سودجو از این ‌موضوع اشاره کرد و گفت: جلوگیری از عرضه خارج از شبکه نفتگاز، جمع‌آوری دلالان ‌سوخت، درآمدزایی دولت از جمله مزایای استفاده از سامانه های نرم افزاری و پایش و ‌کنترل کارکنان این شرکت است.

نوکانی ادامه داد: توجه جدی به امر مهم ‌سوخترسانی با عنایت به فرا رسیدن فصل سرما، نظارت کافی بر عملکرد جایگاه های عرضه ‌و CNG، فعال بودن گشت های مشترک با سازمان های متولی، کنترل و جلوگیری از عرضه خارج از ‌شبکه فرآورده های نفتی، الکترونیکی کردن توزیع نفت سفید و نفتگاز بخش کشاورزی و حضور ‌موثر روسای نواحی در ارائه خدمات مطلوب به مردم و تعامل و همکاری با فرمانداری باید مورد ‌توجه قرار گیرد. ‌

فرماندار بانه نیز از اقدامات شرکت در تامین و توزیع مطلوب سوخت مورد نیاز ‌بخش های مختلف شهرستان، الکترونیکی کردن توزیع سوخت مشتریان و سوخت رسانی مطلوب در ‌این شهرستان قدردانی کرد.

در این نشست جلال حمه حسنی به عنوان رییس ناحیه نفت بانه معرفی شد.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر