/
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس در گفتگو با نبض نفت:

روند حرکت صنعت نفت کشور کند شده است

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی معتقد است در حال حاضر روند حرکت صنعت نفت کشور کند شده است و دولت و وزارت نفت موظف است تلاش کند تا این صنعت بر روی ریل اصلی خود قرار گیرد و شاهد پویایی و تحول در اجرای پروژه‌ها باشیم.
کد خبر : ۴۹۵۸۷
تعداد بازدید : 0
روند حرکت صنعت نفت کشور کند شده است

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت در خصوص شرایط صنعت نفت در شرایط حاضر گفت: با توجه به اینکه من خودم از بدنه صنعت نفت کشور هستم و حدود 32 سال است که در این صنعت کار می‌کنم و هم با مردم کار کرده‌ام و از طرفی در پروژه‌های بزرگ نفتی نیز مسئولیت داشته‌ام باید بگویم که نبض کشور دست صنعت نفت است. سنگدوینی افزود: اقتصاد کشور، بودجه کشور و حتی بخش زیادی از اشتغال در کشور وابسته به نفت است. در اوایل دولت سیزدهم ارتباط کشور با کشورهای همسایه و رایزنی با کشورهایی که می‌توانستیم با آنها روابط تجاری، اقتصادی و نفتی داشته باشیم خوب بود. ونزوئلا، اوراسیا، آذربایجان و روسیه از جمله این کشورها بود که ارتباطات خوبی با آنها ایجاد کردیم و روند خوبی شکل گرفت.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تاکید کرد که 95 درصد خانوارهای کشور از گاز استفاده می‌کنند و بخش اعظمی از کشور به نوعی با نفت در ارتباط هستند. وی افزود: برخی از پیمانکاران در کشور بین هزار تا 1500 نفر نیروی انسانی در اختیار دارند و وزارت نفت باید برای آنها پروژه تعریف کند. هر کدام از این افراد شاغل بین سه تا چهار نفر را زیر چتر حمایتی خود دارند.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از کند شدن چرخ صنعت نفت کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در طی چند ماه اخیر روند رو به رشد در صنعت نفت کند شده و لازم است صنعت نفت مانند همان چند ماه ابتدایی دولت سیزدهم بر روی ریل حرکتی خود قرار گیرد و بر روی این ریل مسیر خود را ادامه دهد. سرمایه‌گذار باید جذب پروژه‌ها شوند و به اعتقاد من سرمایه‌گذاران آمادگی حضور در صنعت نفت را دارند اما باید زمینه لازم برای حضور آنها فراهم شود....

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر