/
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
دکتر هاشم نامور مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس خبر داد:

پایان موفقیت‎آمیز تعميرات اساسي واحدهای عملياتي شرکت پالایش نفت بندرعباس

دکتر هاشم نامور مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس از عمليات اجرايي تعميرات اساسي واحدهاي آیزوماکس، هیدروژن و تصفیه گاز با آمین این پالایشگاه با موفقيت و کیفیت مطلوب و مناسب خبر داد و گفت این عملیات بدون وقوع هیچگونه حادثه‌ای انجام و به پايان رسيد.
کد خبر : ۴۹۵۸۸
پایان موفقیت‎آمیز تعميرات اساسي واحدهای عملياتي شرکت پالایش نفت بندرعباس
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي و امور بین الملل شركت پالايش نفت بندرعباس، اين تعميرات بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده و هماهنگي هاي صورت پذيرفته با شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي پس از یک دوره فعالیت مستمر 5 ساله و با رعایت دقیق استاندارد های فنی و تخصصی و مطابق با اصول و الزامات و مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست انجام شد.

مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس گفت: با الطاف الهی و اتخاذ تمهيدات موثر، ایجاد ساختار اجرایی، سازماندهي، سازوكار مناسب، بهره گیری از نظام تعميرات برنامه ريزي شده، پایش، تجزيه و تحليل مستمر و منظم نتايج فعاليتهاي انجام شده در هر روز، اين عمليات مهم و حساس در مدت زمان 38 شبانه روز با موفقيت و صحت و سلامت كامل و بدون وقوع هيچگونه حادثه انجام و به پایان رسید.

دکتر هاشم نامور افزود: هدف اصلي از انجام اين تعميرات اساسي، آماده سازي واحد هاي عملياتي مذکور برای براي ادامه كاركرد مطمئن، مستمر و شبانه روزي جهت يك دوره فعالیت مستمر تولید و تامين فرآورده هاي نفتي با كيفيت مورد نیاز کشور است.

وي گفت: در تعميرات اساسي واحدهاي آیزوماکس، هیدروژن و تصفیه گاز با آمین پالايشگاه بندرعباس، كليه ظروف و برجها، مُبدلها، فن هاي هوايي، خطوط لوله، پمپها و كمپرسورها، سيستم هاي برقي و ابزار دقيق، ايستگاههاي كنترل برق، راکتورها و کوره ها مورد بازرسی و ارزيابي قرار گرفتند و تعميرات مورد نياز بر روي آنها انجام شد.

مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در این تعمیرات تعویض کاتالیستهای مورد استفاده در واحد آیزوماکس بود که با تلاش کارکنان بصورت شبانه روزی 360 تن کاتالیست به همراه لایه های محافظ تخلیه و کاتالیستهای جدید بارگیری شد که این اقدام تاثیر مستقیمی بر کیفیت فرآورده های تولیدی در این واحد عملیاتی دارد.

دکتر نامور با اشاره به دقت و حساسيت در اجراي تعميرات اساسي افزود: به منظور اجرای دقیق تعمیرات، جلسات متعدد و مستمری با حضور مديران و مسئولان شركت برگزار و نقشه هاي فرآيندي و اجرايي تهيه گرید و كالاها، اجناس، تجهيزات و دستگاههاي مورد نياز تامین شد و در طول تعمیرات اساسی نیز جلسات هماهنگی و نظارت بر پیشرفت کار به صورت روزانه در محل واحد های تحت تعمیرات برگزار شد و روند پیشرفت کار به صورت مستمر مورد پایش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای تعمیرات مذکور در دو شيفت بصورت شبانه روزي بمنظور حداكثر بهره گيري بهينه و مطلوب از اوقات شبانه روز و بهره وري بيشتر انجام شد گفت: در اجراي اين تعميرات اساسي علاوه بر کارکنان پالایشگاه از خدمات هزار و ششصد نفر نيروي انسانی بيرون از شركت استفاده شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس استفاده از اهرمهاي نظارت و كنترل و تجزيه و تحليل مستمر فعاليتهاي انجام شده در مقايسه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در هر روز، تكيه بر اطلاعات قابل اطمينان، رصد كردن كامل و دقيق فعاليتها، تعامل مناسب و همكاري مطلوب و همه جانبه كاركنان واحدهاي درگير در تعميرات اساسي و بهره گيري موثر از خرد جمعي، زمان سنجي و انجام كار بصورت موازي و همزمان در دو شيفت به صورت شبانه روزي را از جمله دلايل پايان موفقيت آميز تعميرات اساسي در مدت زمان تعيين شده عنوان كرد.

دکتر نامور يكي از مهمترين ويژگيهاي اين تعميرات اساسي را اجراي آن بدون هيچگونه حادثه بيان كرد و افزود: در تعميرات اساسي رعايت اصول، قوانين و الزامات HSE در دستور كار قرار دارد. در این رابطه به منظور توسعه فرهنگ ایمنی و پیشگیری از بروز حادثه جلسه هاي صبحگاهی ايمني ( HSE meeting )در ابتداي شروع هر شيفت كاري و با حضور مدیران ستادی و عملیاتی، جهت ارائه راهنمايي هاي انجام كار به روش ايمن و اصولي و تذكر برای پیشگیری از بروز مخاطرات و كاهش و حذف آنها در حين كار و ايجاد انگيزه از طريق تشويق نيروهاي پيمانكاري شاغل در تعميرات اساسي كه وظايف خود را با كيفيت مطلوب ، رعایت مقررات HSE و نظم و انضباط انجام داده اند، برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این تعمیرات ماحصل مشارکت جمعی کارکنان و یک کار گروهی بوده تاكيد كرد: در یک برنامه حجیم مانند انجام تعمیرات اساسی همزمان چند واحد پالایشی، ایجاد هماهنگی و ارتباط سازنده و لازم بین گروهها از اهمیت بالایی برخوردار است که در این دوره از تعمیرات این ارتباط و همکاری به شکل بسیار مناسب و مطلوب برقرار شد و نتیجه آن پيشگيري از بروز هرگونه حادثه و اجراي تعميرات اساسی مطابق استاندارد هاي مربوطه با سرعت مناسب و كيفيت مطلوب و بدون وقوع هرگونه حادثه بوده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر