/
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

بورس ،هفته را با رشد 81 واحدی آغاز کرد

شاخص بورس در نخستین روز کاری هفته (شنبه) با رشد81 واحدی در جایگاه 98 هزار و 429 واحدی تثبیت شد
کد خبر : ۴۹۶۵

نبض نفت- در معاملات امروز یک میلیارد و سه میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 559 میلیارد ریال در 99 هزار و 799 نوبت خرید و فروش شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 26 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، پنج واحد رشدکرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، سه واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 86 واحد افزایش یافت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 104 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم بورس 66 واحد افت کرد.
در معاملات امروز نمادهای کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، فملی (ملی صنایع مس)، خودرو (ایران خودرو)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت وگاز تامین) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند و فولاد (فولاد مبارکه) و وبملت (بانک ملت) بیشترین تاثیر منفی را داشت.
گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه 86 میلیون سهم به ارزش 326 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه خودرو به ارزش 280 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 248 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم، گروه کانی های فلزی با معاملاتی به ارزش 142 میلیارد ریال جای گرفت.
گروه فرآورده های نفتی با معاملاتی به ارزش 94 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
افزایش 73 درصدی ارزش معاملات فرابورس
معاملات فرابورس ایران در بیست و هشتمین روز از بهمن‌ماه در حالی پایان یافت که حجم و ارزش خرید و فروش سهام و انواع اوراق در این بازار نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (چهارشنبه) به ترتیب 69 و 73 درصد رشد کرد.
در معاملات امروز 650 میلیون سهم و انواع اوراق به ارزش بیش از سه هزار و 291 میلیارد ریال خرید و فروش شد.
در پایان معاملات امروز شاخص کل فرابورس افت 6 واحدی را تجربه کرد و در جایگاه یک هزار و 101 واحدی قرار گرفت.
نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و سرچشمه (سرمایه گذاری مس سرچمشه) در معاملات امروز بیشترین تاثیر منفی و در مقابل، ذوب (ذوب آهن) و دماوند (تولید برق دماوند) بالاترین تاثیر مثبت را داشتند.
در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز حدود 2 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک ‌هزار و 862 میلیارد ریال داد و ستد شد که اسناد خزانه در نماد «سخاب6» با معامله بیش از 316 هزار ورقه به ارزش بیش از 311 میلیارد ریال در صدر این بازار قرار گرفت.
تابلو معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن (تسه) نیز نشان می‌دهد 80 هزار ورقه تسه به ارزش بیش از 57 میلیارد ریال میان خریداران و فروشندگان این اوراق دست به دست شد.
بیشتر نمادها افت قیمتی را تجربه کردند و در بازه 727 هزار تا 705 هزار ریال دادوستد شدند.

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر