/
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
لاوروف:

همکاری با ایران، چین و ترکیه مهم است

وزیر خارجه روسیه با مهم دانستن تقویت همکاری‌ها با ایران، ترکیه و کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت به دنبال ایجاد یک نظم جهانی چندقطبی هستند.
کد خبر : ۴۹۶۹۰
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» ، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) بر اهمیت همکاری مسکو با تهران، آنکارا، پکن، دهلی‌نو و دیگر کشورها تاکید کرد.

لاوروف طی سخنرانی در نشست سران مناطق روسیه، گفت: «ما به دنبال ایجاد یک نظم جهانی چندقطبی هستیم. [همه کشورها] باید برای حفاظت از حاکمیت فناورانه تلاش کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روسیه روی توسعه روابط با گروه «بریکس» حساب می‌کند، توضیح داد: «همکاری با ایران، ترکیه و کشورهای حاشیه دریای خزر مهم است».

وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر اهمیت تقویت همکاری با ایران و ترکیه، اظهار داشت: «ما مشتاق امضای توافق‌نامه‌های بیشتر با هند و چین هستیم».

در حالی‌که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ پنجم اسفند ماه گذشته، کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس تلاش کردند تا با عرضه تسلیحات سبک و سنگین و تشدید فشارهای تحریم‌ها، مسکو را در جامعه بین‌المللی منزوی کنند، اما آن طور که روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز گزارش کرده است، اتحاد میان مسکو و تهران و پیونگ‌یانگ بیش از پیش تقویت شده است.

گاردین نوشت، همگرایی نظامی و دیپلماتیک میان روسیه و دو کشور ایران و کره شمالی پس از جنگ اوکراین تا حد زیادی افزایش یافته است.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر