/
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

۹۵ درصد جایگاه‌های سوخت منطقه چابهار به دوربین پلاک‌خوان مجهز شدند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار گفت: ۹۵ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه چابهار (۴۸ جایگاه) به دوربین پلاک‌خوان مجهز شده‌ است و به‌زودی سه جایگاه باقیمانده نیز به این سامانه متصل خواهد شد.
کد خبر : ۴۹۸۴۱

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، سیدکیومرث کمالیار با اشاره به شرایط ویژه و ویژگی‌های منحصربه‌فرد مناطق مرزی و اختلاف شدید قیمت فرآورده در دو سوی مرزها، گفت: تجهیز و نصب دوربین پلاک‌خوان از ابتدای مهرماه امسال در جایگاه‌های سوخت کلید خورد که خوشبختانه با استقرار کارشناسان نظارتی در جایگاه‌ها، افزون بر جلوگیری از سوءاستفاده از کارت‌های هوشمند سوخت، مصرف بنزین نیز روند کاهشی داشته است.  

وی با اشاره به کاهش ۸.۳ درصدی مصرف بنزین در مهرماه و مقایسه آن با ماه پیش از آن (شهریور) افزود: نصب دوربین پلاک‌خوان افزون بر شناسایی و برخورد با متخلفان، رضایتمندی عمومی از کاهش چشمگیر صف‌ها در مجاری عرضه سوخت منطقه چابهار را در پی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار انجام این کار را نقطه عطفی در کارنامه منطقه، همچنین ستاد شرکت ملی پخش دانست و اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح با وجود مشکلات بسیار زیادی که در این زمینه وجود داشت، سعی و اراده جمعی بر اجرایی شدن آن استوار بود و طی این مدت کوتاه، آثار بسیار مثبتی داشت و رضایتمندی مردم و مقام‌های محلی را به‌دنبال داشت.

کمالیار با تأکید بر اینکه وجود اختلاف فاحش نرخ فرآورده با کشورهای همسایه در شهرستان‌های جنوبی استان، قاچاق سوخت برای سوداگران را بسیار زیاد کرده است، بیان کرد: از زمان نصب دوربین‌ها تاکنون، ۲۹۰ کارت سوخت مسدود شده است.

وی درباره سازوکار عملکردی دوربین پلاک‌خوان اظهار کرد: همه خودروهایی که وارد جایگاه می‌شوند، ضمن ثبت پلاک خودرو، اگر برای نخستین بار در طول یک روز به جایگاه مراجعه کرده باشند، از دستگاه نصب‌شده پیام «تیکت مجاز به سوخت‌گیری است» را دریافت و در غیر این صورت، اگر برای بار دوم در همان روز اقدام به سوخت‌گیری کرده باشند پیام «تیکت غیرمجاز به سوخت‌گیری است» را دریافت خواهند کرد و از سوخت‌گیری دوباره خودرو جلوگیری می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این خبر که جایگاه‌های داخل شهرها به یکدیگر متصل شده‌اند، ادامه داد: در صورتی که خودرو در هر کدام از جایگاه‌ها اقدام به سوخت‌گیری کند، در گزارش دیگر جایگاه‌ها نیز ثبت و از تکرار سوخت‌گیری ممانعت می‌شود.

کمالیار ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان منطقه چابهار بر این نکته تأکید کرد که دستیابی به هر موفقیتی، حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی و پشتکار همه همکاران آن مجموعه است.

وی بیان کرد: کارکنان منطقه چابهار با وجود بسیاری از محرومیت‌ها و کمبود شدید نیروی انسانی در همه واحدها، همه کوشش خود را برای خدمت‌رسانی صحیح و جلب رضایت مردم به‌کار بسته‌اند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با بیان اینکه همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و تفاوت شدید قیمت فرآورده با توجه به نوسانات بسیار زیاد ارز، فرآورده‌های نفتی را برای سوداگران و قاچاقچیان به‌عنوان منبعی برای به‌دست آوردن ثروت‌های نامشروع تبدیل کرده است، افزود: همه موارد یادشده در کنار پراکندگی بسیار زیاد جمعیت، مرزهای آبی و خاکی، قایق‌ها و شناورهای صیادی، تجاری و باری و شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی، موقعیت این منطقه را بیش از پیش حساس کرده است، از این رو لزوم توجه بیش از پیش و کنترل و نظارت دقیق بر نحوه تخصیص و مصرف فرآورده‌های نفتی در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش شانا، استان پهناور سیستان و بلوچستان در منتهی‌الیه جنوب شرقی کشور و در همجواری کشورهای پاکستان و افغانستان با موقعیتی بسیار حساس و راهبردی قرار دارد. این استان از شمال به خراسان جنوبی از جنوب به دریای عمان، از شرق به کشورهای افغانستان و پاکستان و از غرب به استان‌های کرمان و هرمزگان محدود می‌شود.

منطقه چابهار از مناطق راهبردی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با ۳۶۰ کیلومتر مرز آبی و حدود ۲۵۰ کیلومتر مرز خاکی، سه ناحیه مرکزی، ایرانشهر و نیکشهر و ۵۱ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی، سوخت جنوب استان سیستان و بلوچستان را تأمین می‌کند، ضمن اینکه وظیفه تأمین نفت‌گاز بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ قایق و شناور باری و صیادی را به‌عهده دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر