/
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس در گفتگو با نبض نفت:

از برخی انتصاب‌ها در وزارت نفت انتقاد دارم/ دولت باید از تولیدکنندگان بخاری‌های کم مصرف حمایت کند

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برخی انتصاب‌ها در ساختار وزارت نفت گفت جای برخی مدیران در این وزارتخانه خالی است. وی همچنین در خصوص صرفه‌جویی مصرف انرژی در کشور گفت استفاده از بخاری‌های گازی کم مصرف می‌تواند به اندازه دو فاز پارس جنوبی صرفه‌جویی برای کشور داشته باشد.
کد خبر : ۴۹۹۳۸
تعداد بازدید : 0
رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت ضمن انتقاد از برخی انتصاب‌ها در وزارت نفت گفت: من از برخی انتصاب‌ها در صنعت نفت انتقاد دارم. مدیران پر ریسکی در صنعت نفت داشتیم که وارد این صنعت شوند و حرکت صنعت نفت را قوی‌تر و سریع‌تر کنند. این مدیران می‌توانستند به دولت، اشتغال، اقتصاد و تجارت کشور کمک کنند.

سنگدوینی افزود: قبل از اینکه وارد مجلس شوم در صنعت گاز کشور مشغول به کار بودم. از همان اوایل تاکید من این بود که در کشور باید به صرفه‌جویی سوخت توجه شود. این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تاکید کرد: در حال حاضر در کشور 26 میلیون مصرف کننده گاز داریم. از این تعداد 26 میلیون، حدود 20 میلیون خانوار از بخاری گازی در زمستان استفاده می‌کنند. اگر هر کدام از این 20 میلیون خانوار به طور متوسط یک متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز داشته باشند این گاز در پتروشیمی‌های کشور استفاده خواهد شد. وی تصریح کرد: همین پتروشیمی‌های کشور حاضر هستند به صنعت تولیدکننده بخاری‌های کم مصرف کمک کنند که بخاری با بازدهی بالا و کم مصرف تولید کنند و تحویل خانوارهای کشور بدهند.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی به مسئولان صنعت نفت کشور توصیه کرد از شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه تولید بخاری‌های کم مصرف فعالیت دارند حمایت کنند. سنگدوینی در این خصوص گفت: اگر مصرف گاز با بخاری‌های استاندارد و کم مصرف در کشور اجرایی شود به اندازه تولید دو تا سه فاز پالایشگاهی پارس جنوبی صرفه‌جویی خواهیم داشت و این گاز می‌تواند در صنعت کشور مصرف شود. تزریق گاز به صنعت کشور هم می‌تواند تولید را در کشور افزایش داده و به ارزآوری در کشور کمک کند.

برای آگاهی از متن کامل مصاحبه، فیلم این گفتگو را ملاحظه فرمایید.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر