/
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
علی عباسی لرکی دبیرکل انجمن اقتصاد مقاومتی در گفتگو با نبض نفت تاکید کرد:

بخاری‌های کم مصرف باید جایگزین بخاری‌های پرمصرف شوند

عباسی لرکی دبیرکل انجمن اقتصاد مقاومتی ضمن تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی در استفاده از انرژی در کشور گفت متاسفانه در حال حاضر بخش زیادی از گاز کشور به خاطر پرمصرف بودن بخاری‌ها به هدر می‌رود و ضرورت دارد بخاری‌های کم مصرف جایگزین بخاری‌های پرمصرف شوند.
کد خبر : ۴۹۹۶۹
علی عباسی لرکی دبیرکل انجمن اقتصاد مقاومتی در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نبض نفت در خصوص استفاده بهینه از انرژی در کشور گفت: در شرایط کنونی لازم است به سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده توجه ویژه داشته باشیم. عباسی لرکی اجرای برنامه عملیاتی برای جلوگیری از رشد مصرف انرژی در بخش‌های دولتی و خصوصی را ضروری دانست و گفت: سرمایه‌گذاری ملی و حمایت از ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری انرژی برای کشور اهمیت زیادی دارد باید ذخیره انرژی را جدی بگیریم.

دبیرکل انجمن اقتصاد مقاومتی نظارت بر اجرای قوانینی که تاکنون برای مصرف انرژی و بهینه‌سازی سوخت ابلاغ شده را ضعیف دانست و اظهار داشت: دستگاههای نظارتی در این خصوص باید ورود کنند تا قانون هر چه سریعتر عملیاتی شود.

عباسی لرکی از مدیران اجرایی کشور خواست از شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه ذخیره انرژی فعالیت دارند حمایت کنند. وی اولویت دادن به صنایع یا تکنولوژی‌های برتر را ضروری دانست و گفت: جایگزین کردن بخاری‌های کم مصرف به جای بخاری‌های پرمصرف نیز برای کشور بسیار ضروری می‌باشد و لازم است مدیران تصمیم‌گیر در این خصوص هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا سرمایه‌های ملی کشور از بین نرود. عباسی لرکی هدر رفت گاز به واسطه بخاری‌های پرمصرف را یک آسیب جدی برای کشور ذکر کرد و گفت حیف است سرمایه‌های کشور به راحتی از بین برود در حالی که با یک مدیریت صحیح و جایگزین کردن بخاری‌های کم مصرف این مشکل حل می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر