/
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

کاهش تولید نفت در سال 2023 متاثر از اقتصاد چین و اروپا

با نزدیک شدن به سال 2023 میلادی گمانه‌زنی‌های کارشناسان انرژی و اقتصاد در خصوص وضعیت اقتصاد کشور های صنعتی و تولید نفت هم داغ‌تر و با اهمیت شده است.
کد خبر : ۵۰۰۱۱
کاهش تولید نفت در سال 2023 متاثر از اقتصاد چین و اروپا
یادداشت - یزدان امیدی

به گزارش نبض نفت با توجه به وضعیت بحران انرژی اروپا که ناشی از تبعات جنگ روسیه و اوکراین است و تقویت قیمت دلار آمریکا از سویی و کاهش رشد اقتصادی چین که از آن به تضعیف اژدهای زرد هم تعبیر می‌شود موجب شده تا کارشناسان اقتصادی چشم انداز قیمت نفت را منبعث از این وضعیت اقتصادی بدانند.

به عبارتی دیگر می توان گفت مجموعه عواملی که بر اقتصاد قاره سبز، چین و آمریکا رقم خورده موجب شده تا ارزیابی کارشناسان براین موضوع باشد که سیر تولید نفت درسال 2023 با روند کاهشی همراه خواهد بود. در حال حاضر عرضه جهانی نفت حدود 7/101 میلیون بشکه در روز رسیده اما اگر مشگلات اقتصادی که بر اتحادیه اروپا، آمریکا و چین وجود دارد را در نظر بگیریم برخی تمهیدات از جمله کاهش تولید اوپک پلاس و ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت خام روسیه اعمال شود تا پایان سال 2022 مجموعا یک میلیون بشکه نفت در روز کاهش خواهد یافت و همچنین مشگلات اقتصادی اژدهای زرد (چین) را هم مد نظر آوریم این عوامل موجب خواهند شد تا عرصه تولید نفت با روند کاهشی مواجه شود. می‌توان پیش‌بینی کرد. سال 2023 سالی پر تنش و پرفراز و نشیب خواهد بود برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از این خواهد بود کاهش تولید نفت بین 6/1 میلیون تا 3 میلیون بشکه نفت در روز خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر