/
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
جهش قیمت خودرو در یک هفته؛

افزایش 67 میلیونی تارا دنده معمولی!

بازار خودرو هفته سپری شده را با رشد عجیب قیمت پیشت سرگذاشت،‌ بطوریکه در این هفته شاهد رشد یک تا 67 میلیونی قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو و سایپا در بازار بودیم.
کد خبر : ۵۰۱۰۹
نبض نفت-بررسی بازار خودرو نشان دهنده آن است که «تارادنده معمولی» با افزایش 67 میلیونی قیمت رکوردشکن بازار در این هفته بوده و پس از آن «شاهین» رشدی 23 میلیونی را ثبت کرد تا در جایگاه دوم قرار گیرد. اما جایگاه سوم به لحاظ رشد قیمت به «دنا پلاس توربو اتومات» در هفته سپری شده رسید و این خودرو در این هفته افزایشی 13 میلیونی را ثبت کرد.

رشد قیمت خودرو در این هفته در حالی رقم خورده که در بیشتر روزها شاهد ثبات یا نوسان اندک نرخ دلار در بازار بودیم، اما این عامل نتوانست تاثیری بر قیمت خودرو داشته باشد و در  هفته سپری شده شاهد بریده شدن ترمز قیمت خودرو در بازار بودیم. از سوی دیگر رشد قیمت خودرو در حالی هفته ثبت شده که بازار خودرو همچنان در رکود به سر می برد و معاملات در پایین ترین سطح صورت می گیرد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خرید اندکی هم که در بازار صورت می گیرد بیشتر مربوط به خودروهایی که یا در بورس عرضه می شوند و یا خودروهای پیش فروش شده از سوی خودروسازان مربوط می شوند. با این شرایط می توان گفت هرچند بازار خودرو شکل جهشی داشته، اما هنوز خبری از مشتری در بازار نیست.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در هفته سپری شده خانواده کوییک در بازار رشد هشت تا 9 میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند. رصد بازار نشان دهنده آن است که «کوییکR» با افزایش هشت میلیونی در بازار 237 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با رشدی 9 میلیونی در بازار 231 میلیون تومان قیمت خورد. «شاهین» هم رشدی 23 میلیونی داشت و در بازار 395 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت تیبا در بازار خودرو

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته «تیبا صندوقدار» با افزایش 9میلیونی در بازار 221میلیون قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» هم رشدی 8 میلیونی را ثبت کرد و 228 میلیون تومان دست به دست شد. قیمت «ساینا» هم با رشد پنج میلیونی در بازار به 231 میلیون تومان رسید.

 قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو 207 دنده ای» در بازار با افزایش یک میلیونی در بازار 448 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت سمند در بازار

اما «سمند LX با موتورEF7» هم با افزایش 9 میلیونی در بازار 375 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با رشدی 6 میلیونی در بازار 590 میلیون تومان دست به دست شد و  «دنا معمولی» هم با افزایش 10 میلیونی در بازار 438 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» این هفته رکود رشد قیمت را شکست و 67 میلیونی به بازار رسید و در بازار 514 میلیون تومان قیمت خورد.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر