/
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران:

باید از ظرفیت ایستگاه تقلیل فشارگاز پردیسان، متناسب با حفظ بهره‌وری اقتصادی استفاده شود

ایستگاه تقلیل فشار گاز پردیسان با ظرفیت 100 هزار مترمکعب بر ساعت، نباید صرف بهره‌وری مسکونی شود، بلکه باید با حفظ بهره‌وری اقتصادی و بهینه‌سازی، از این ظرفیت ایجاد شده، به نحو احسن استفاده شود.
کد خبر : ۵۰۱۶۵

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسینعلی محمدحسینی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران در بازدید از پروژه در حال ساخت ایستگاه جدید تقلیل فشار گاز پردیسان قم، ساختمان پست و امداد میدان جانبازان شهر قم و پروژه گازرسانی به روستاها، با بیان این مطلب، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین هدف‌ها در کنار توسعه خدمات، بحث بنگاه‌داری است که شرکت ملی گاز ایران مدت‌هاست آن را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: از همین رو، شرکت‌های گاز استانی نیز باید تیم‌های خود را در این زمینه توجیه کنند؛ این‌که فقط گازرسانی انجام دهیم، توجیه اقتصادی ندارد، ما باید بتوانیم از این بنگاه و سازمان دولتی، درآمدزایی برای کشور ایجاد کنیم.

به گفته محمدحسینی، اگر با گازرسانی، واحد صنعتی ایجاد شود، پیامد آن، برای کشور و منطقه، اشتغال‌زایی خواهد بود که در نهایت، همان منبع درآمد برای مردم خواهد شد.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت ایستگاه تقلیل فشار گاز پردیسان، گفت: امید است تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها، از این ظرفیت، متناسب با حفظ بحث‌های بهره‌وری اقتصادی و بهینه‌سازی استفاده شود.

محمدحسینی در پایان، ضمن تشکر از تلاش‌ مجموعه شرکت گاز استان قم، تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر پروژه‌های شرکت ملی گاز ایران را برای کشور، یک مزیت عنوان کرد.

توسعه گازرسانی به شهرک پردیسان؛ هدف اصلی اجرای این پروژه

در ادامه این بازدید، مرتضی خوش‌لهجه، مدیرعامل شرکت گاز استان قم نیز با بیان این‌که شهرک پردیسان در حال حاضر دارای یک ایستگاه تقلیل فشار گاز با ظرفیت 50 هزار مترمکعب بر ساعت است، اظهار کرد: فاز یک پروژه جدید ایستگاه تقلیل فشار گاز با هدف توسعه گازرسانی به شهرک پردیسان و برداشتن فشار از روی ایستگاه فعلی، با ظرفیت 100 هزار مترمکعب بر ساعت در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، با بهره‌برداری از این پروژه، فاز سه منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان و صنایع پهنه نیزار نیز تحت پوشش این ایستگاه قرار می‌گیرند.

در ادامه این مراسم، حسین نامدار، رئیس اجرای طرح‌های شرکت گاز استان قم نیز، با اشاره به پیشرفت 35 تا 40 درصدی پروژه در حال ساخت ایستگاه تقلیل فشار پردیسان، تصریح کرد: امید است میزان پیشرفت آن تا پایان سال جاری به 80 درصد برسد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر